خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم پاتریشیا زنگرله دربارۀ احتمال اندک تصویب لایحه ضدایرانی در کنگره آمریکا نوشت:

کنگره

واحد مرکزی خبر نوشت: اختلاف میان سناتورهای عضو حزب جمهوری‌خواه بر سر تغییرات لایحه بازنگری هسته‌ای ایران روز پنج‌شنبه موجب کاهش احتمال تصویب این لایحه در کنگره شد. این اختلاف همچنین موجب شد مقامات سنا با استیصال به دنبال راهی برای پیشبرد این لایحه بگردند.

دو سناتور آمریکایی جمهوری‌خواه به نام‌های تام کاتن و مارکو روبیو برای تحمیل اصلاحات مدنظر خود به سنا از روشی غیرمرسوم استفاده کردند.

روبیو نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و کاتن یکی از اصلی‌ترین منتقدان سیاست‌های باراک اوباما رئیس‌جمهور درباره ایران است.

این دو سناتور خواهان تشدید مفاد این لایحه از طریق اصلاحاتی می‌باشند که شامل افزودن الزام ایران به شناسایی حق موجودیت اسراییل در هر توافق هسته‌ای است.

مشاوران سنا گفتند این دو نفر اقدام خود را روز پنج‌شنبه هنگامی که نمایندگان در حال نهایی‌کردن توافقی درباره شش اصلاحیه مورد نظر جمهوری‌خواهان بودند عملی کردند.

باب کورکر که این لایحه را تدوین کرده است در واکنش به این اقدام گفت احساس می‌کند زمینه اصلی این توافق تغییر کرده و از این بابت متاسف است.
مشاوران سنا می‌گویند انتظار دارند میچ مک‌کانل، رئیس اکثریت سنا برای توفق مناظره درباره این لایحه پادرمیانی کند و اجازه طرح لایحه‌ای بدون اصلاحات پیشنهادی را صادر کند.

اما یک سخنگوی وی اواخر روز پنج‌شنبه گفت مک‌کانل هنوز نگفته آیا دست به این اقدام خواهد زد یا خیر.

وی همچنین گفت روسای سنا هنوز هم تلاش می‌کنند راهی برای رای‌گیری درباره این اصلاحات پیشنهادی پیدا کنند.

کد خبر 293799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha