چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

نرگس خانعلیزاده: کادو خریدن برای پدرها، اسمش بد درفته وگرنه اینطورها هم که می‌گویند نیست! جوراب خریدن، بیشتر تبدیل به یک شوخی بامزه شده تا واقعیتی که اتفاق بیفتد.

موبایل

هرسال، هرچه بيشتر به روز پدر نزديك مي‌شويم، پيراهن‌مردانه‌فروشي‌ها، ادكلن‌فروشي‌ها، چرم‌فروشي‌ها و... و البته بازارهاي موبايل شلوغ‌تر مي‌شوند. حالا اگر از آن دسته فرزنداني هستيد كه تصميم گرفته‌ايد امسال با تمام آن شوخي‌هاي جورابي بجنگيد و پدرتان را با يك گوشي موبايل، غافلگير كنيد، بهتر است فكر همه‌جايش را كرده باشيد؛ از سطح نياز و علاقه پدرتان تا پول توي جيب خودتان. همه‌چيز را بررسي كنيد و بعد، هديه هيجان‌انگيزتان را بخريد. حواستان را جمع كنيد كه گوشي موبايل، خيلي هم قابل تعويض نيست كه بتوانيد آن را عوض كنيد؛ حسابي دقت كنيد؛ هم هنگام خريد، به‌عنوان يك مشتري و هم هنگام انتخاب، به‌عنوان يك هديه‌دهنده!

  • نكته‌هايي كه بايد درنظر بگيريم

مي‌خواهيد براي پدري كه احتمالا سنش 50سال به بالاست، گوشي موبايل بخريد. حتما شما بهتر از هركسي مي‌دانيد كه تا به حال، پدرتان از موبايلش چه استفاده‌هايي كرده و از چه چيزهايي در گوشي قبلي‌اش ناراضي است يا چه چيزي لازم داشته كه آن موبايل قبلي نداشته. پس براي خريدن يك موبايل مناسب براي پدرتان، بايد همه ويژگي‌هاي لازم و غيرلازم را درنظر بگيريد.

كيفيت صداي گوشي: اگر سن پدرتان بالاست، ممكن است صداي آدم‌هاي آن طرف خط، كمي ناواضح به گوش‌اش برسد؛ پس دنبال تلفن همراهي بگرديد كه بتواند اصلي‌ترين وظيفه‌اش را به‌خوبي انجام بدهد و بزرگ‌ترين مزيتش، كيفيت صداي گوشي باشد، ضمن اينكه امكان كم و زياد كردن صدا، به قول معروف خوش‌دست باشد.

اندازه: اندازه صفحه نمايش، اندازه دكمه‌ها و امكانات تغيير اندازه فونت نوشته‌هاي گوشي موبايل، از آن ويژگي‌هايي هستند كه براي خيلي از پدرها مهم است. مسلما براي پدرهايي كه چشمشان ضعيف است و عينكي هستند، بايد دور گوشي‌هايي كه فقط خوشگلي دارند و اندازه نوشته‌ها و عددهاي شماره‌گيري‌شان كوچك و ريز است، خط بكشيم.

ساير امكانات: بدانيد كه پدرتان از تلفن موبايل چه استفاده‌هاي جنبي‌اي خواهد داشت؛ دائم با اينترنت سر و كار دارد يا تنها انتظارش از تلفن همراه اين است كه با بچه‌هايش تماس بگيرد و از احوالشان با خبر شود؟ زنگ‌خورش بالاست يا فقط در مواقع لازم سراغ گوشي‌اش مي‌رود؟ اگر راديو گوش مي‌دهد، دنبال گوشي‌هاي راديودار باشيد؛ آن هم نمونه‌هايي كه بدون سيم هندزفري راديويشان فعال شود. اگر اهل تكنولوژي و ارتباطات است، سراغ سيستم‌عامل‌هاي پيشرفته برويد كه انواع برنامه‌هاي ارتباطي را داشته باشد. شناخت‌تان از پدرتان، مهم‌ترين چيزي است كه به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد بهترين گوشي موبايل را برايش بخريد.

دوربين: پدرتان از آن آدم‌هاي خوش ذوق است كه دلش مي‌خواهد هنگام قدم زدن در خيابان، از منظره‌ها و طبيعت عكس بگيرد يا كارش طوري است كه دوربين خوب و با كيفيت، برايش لازم و ضروري است؟ اگر به هر دليل، پدرتان به عكاسي نياز و علاقه دارد يا فكر مي‌كنيد با داشتن يك گوشي كه امكان عكاسي به او مي‌دهد، به اين كار علاقه‌مند خواهد شد، موقع خريد به كم و كيف دوربين گوشي‌هايي كه پيشنهاد مي‌شود دقت كنيد. از فروشنده بخواهيد گوشي‌هايي با قيمت متوسط كه امكان عكاسي قابل‌قبولي دارد به شما پيشنهاد بدهد.

طراحي: حواستان باشد كه براي يك مرد كادو مي‌خريد. سراغ رنگ و طرح مردانه برويد و خيلي با سليقه و علاقه شخصي خودتان خريد نكنيد. بهتر است از قبل بدانيد كه پدرتان نسبت به گوشي‌هايي با اندازه بزرگ كه به سختي در دست گرفته مي‌شوند، چه احساسي دارد. اگر طرح و شكل و رنگ گوشي را دوست نداشته باشد، بقيه خوبي‌هاي گوشي به چشمش نمي‌آيد، حتي اگر به رويتان هم نياورد.

قيمت: اين ويژگي، بيشتر از اينكه براي پدرتان مهم باشد، براي خودتان اهميت دارد. درست است كه مي‌خواهيد سالي يك‌بار براي پدرتان كادو بخريد ولي بدانيد اينطور نيست كه هر قدر گوشي‌اي كه مي‌خريد گران‌تر باشد پدرتان بيشتر خوشحال مي‌شود. اگر يك گوشي مناسب با كاركرد پدرتان و با قيمت مناسب بخريد، خيلي بهتر است تا اينكه موبايلي با قيمت گران و انواع امكانات بخريد و چند روز بعد ببينيد جز هفته‌اي يك پيامك تبليغاتي كاربرد ديگري براي پدرتان ندارد.

  • پيشنهادهايي از بين صدها انتخاب

براي پدرهاي آشنا به تكنولوژي اما كم‌توقع؛ يك گوشي با سيستم هوشمند بگيريد كه به درد پدرهايي كه دوست دارند در حد معمول با تكنولوژي سروكار داشته باشند بخورد. وقتي مي‌گوييم سيستم هوشمند، يعني امكاناتش تقريبا كامل است ولي در كيفيتش با ديگر گوشي‌هاي هوشمند تفاوت دارد.

براي پدرهايي كه مي‌گويند موبايل فقط براي حرف زدن است؛يك گوشي موبايل خيلي ساده و البته به درد بخور كه قيمت خيلي خوبي دارد بگيريد. اگر پدرتان اهل ظاهر و تجملات نيست و فقط از يك تلفن، توقع تلفن بودن دارد، اين گوشي‌ها كاملا برايش مناسب است. يك صفحه 2 اينچي با كيبوردي كه لمسي نيست، به درد آن پدرهايي مي‌خورد كه كار كردن با كيبورد لمسي برايشان سخت است. با خريداين گوشي‌ها خيالتان از داشتن زبان فارسي هم مي‌تواندراحت باشد كه مشكل اكثر پدرها براي كاركردن با گوشي‌هاست. علاوه بر اين، راديو و چراغ قوه هم اغلب دارند.

براي پدرهاي ساده‌زيست؛ كيبورد لمسي هميشه از آن ويژگي‌هايي بوده كه بزرگ‌ترها از آن شكايت دارند. پيدا كردن يك گوشي با كيبورد غيرلمسي و امكانات معقول كمي سخت ولي ممكن است. اين گوشي‌ها به‌خاطر ابعاد و اندازه صفحه‌ و رنگ‌بندي‌هاي متنوعشان، ابزار تقريبا زيبا و پرطرفداري براي نسل قديم هستند. البته به درد عكسبرداري و فيلمبرداري با كيفيت و خوب نمي‌خورند. ولي اگر مي‌دانيد كه پدرتان انتظار خيلي زيادي از موبايلش ندارد و كارش با ارسال پيامك و زنگ و گرفتن و ديدن عكس‌هاي خيلي معمولي و البته گوش كردن به راديو راه مي‌افتد، اين گوشي‌ها براي هديه به او مناسب هستند.

براي پدرهاي اهل بيزينس و تكنولوژي و آنهايي كه دلشان جوان است؛ اگر پدرتان مثل جوان‌ها با برنامه‌هاي ارتباطي سروكار دارد و به واسطه شغل و نيازش اينترنت تلفن برايش ضروري است، گوشي‌هايي كه برنامه‌هاي اندرويدي را به راحتي اجرا مي‌كنند؛ گزينه‌هاي خوبي برايتان محسوب مي‌شوند؛ گوشي‌هايي كه از 300 هزار تومان شروع مي‌شوند و تا 2 ميليون تومان هم مي رسند.

براي پدرهايي كه كار كردن با نوع موبايل، برايشان سخت است؛ يك گوشي ويژه در بازارهست كه مناسب افراد خيلي مسن و پدربزرگ‌هاست كه نمي‌توانند به راحتي با گوشي كار كنند و نياز به كليدهاي بزرگ دارند و علاوه بر اين، وارد شدن به برنامه‌هاي گوشي برايشان سخت است. براي همين بيشتر برنامه‌ها، مثل دوربين، گالري و راديو، به‌عنوان يك دكمه، روي خود گوشي و كنار كيبورد گوشي قرار دارد. پدرهاي مسن، فقط يك هدف دارند و آن هم برقراري تماس است. اين گوشي سبك است، ساده است و دكمه‌هايش سخنگو هستند و اگر كسي نمي‌تواند دكمه‌هاي روي گوشي را بخواند، با فشار دادن هر دكمه، صدايي پخش مي‌شود كه شماره آن را اعلام مي‌كند. شارژرش سيم ندارد و اگر گوشي را روي يك دستگاه، مثل دستگاه‌هاي تلفن‌هاي خانگي‌مان قرار بدهيم، شارژ مي‌شود و آخرين ويژگي خوبش هم دكمه اختصاصي SOS است. با فشار دادن اين دكمه، يك پيغام مثل «به من كمك كنيد» براي شماره‌هايي كه قبل از آن به حافظه‌اش داده شده است، فرستاده مي‌شود.چراغ قوه، دوربين و البته راديويي كه نياز به هندزفري ندارد هم دارد.

کد خبر 293660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha