سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عروسک‌های مفاخر ادبیات کودک ایران توسط مژده دانش پژوه ساخته شد که تعدادی از آنها در موزه عروسک‌های ملل به نمایش در آمد.

عروسک بزرگان ادبیات کودکان ساخته شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش زاده مسئول بخش کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با اعلام این خبر تصریح کرد: این مجموعه شامل عروسک‌هایی از بزرگان ادبیات کودک ایران در صد سال اخیر، همچون توران میر هادی، نوشین انصاری، مرتضی ممیز، نادرابراهیمی، ثریا قزل ایاق است.

به گفته وی، عروسک های نمایشی، آیینی، محلی و ملل از جمله آثار به نمایش در آمده در این موزه هستند.

مسئول بخش کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری خاطر نشان ساختکه به عقیده بنیانگذاران این موزه بعد آموزشی و پژوهشی آن به اندازه فیزیک وکالبد موزه حائز اهمیت است.

از همین رو با وجود گذشت تنها 6 ماه از گشایش موزه، کارگاه ها و نشست هایتخصصی بسیاری در خصوص احیای عروسک ها و ابعاد گوناگون پژوهشی در این زمینه برگزار کرده‌اند.

به گفته وی ، آشنایی با عروسک ها و فرهنگ اقوام ترکمن، بختیاری، گیلگ وعروسک هایی از کشور های مکزیک و گرجستان از نمونه کارگاه های آموزشی بودهکه تا کنون در این موزه برگزار شده است.

موزه عروسک های ملل که به همت مسعود ناصری دریایی و علی گلشن در سال گذشتهگشایش یافت یک خانه ای قدیمی در چهار طبقه است که هر طبقه آن به موضوع خاصیاز عروسک ها اختصاص یافته است.

این موزه مناسبت های گوناگون فرهنگی را بهانه ای قرار می دهد تا کودکان و نیز تمامی مخاطبین رابا مسایل فرهنگی آشنا کند.

کد خبر 293522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha