همشهری‌آنلاین: یکی از مهمترین چیزهایی که استراتژی نظارت رسانه اجتماعی شما را حمایت می‌کند استفاده کردن از کلمات کلیدی صحیح به منظور دریافت تصویری شفاف از احساسات اجتماعی در مورد نام تجاری، محصول و خدمات شماست.

بزند

به گزارش شارا، به نظر می‌رسد که این امر به سادگی ردیابی اشاره‌ها به نام شرکت شما یا محصولتان باشد، اما حقیقت این است که برند شما بیشتر از یک هشتگ است. این بسیار ساده است که بینش مشتریان حیاتی خودتان را با خطا برای پیگیری کلمات کلیدی صحیح از دست بدهید، و با این کار به سادگی در دام حجم وسیعی از اطلاعات بی فایده می افتید که بسیاری از موارد و کلمات را دنبال می کنند که در واقع اشاره ای به شما ندارند.

این تقسیم بندی های کلمات کلیدی برای نظارت رسانه اجتماعی هم هنر و هم علمی است که نیازمند دانشی عمیق از کلمات مورد استفاده مخاطبان شما است. اینکه بدانید وقتی مخاطب در باب سازمان شما صحبت می کند از چه دایره واژگانی بهره می برد و بدین وسیله شما بهتر می توانید اشاره ها را در طیفی از نرم افزارهای رسانه اجتماعی دنبال کنید.

به طور کلی، یکی از نخستین گام ها تصمیم گیری برای این است که کدام موارد را شما در نظر می گیرید و کدام موارد را از فهرست کلمات کلیدی که آن دنبال می کنید، حذف می کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که بتوانید برای یک برند با نام منحصر به فرد کار کنید، احتمال دارد بتوانید هر چیزی را که درباره شما گفته می شود را بشنوید. شما ممکن است بخواهید برای اختصارات رایج و غلط های املایی نیز در مورد نام تجاری خود بدانید.

از سوی دیگر، اگر نام های برند و محصول شما نسبتا کلی و عام باشند، آنگاه ممکن است شما نیاز باشد که نگاهی به گفتگوهای استثنایی بی ربط هم داشته باشید تا بتوانید بر کل گفتمان اشراف پیدا کنید.
ورود یا خروج؟

برای مثال، ام تی ان می تواند به شبکه تله کام یا مخفف واژه «کوه» بیاید. یک استراتژیست رسانه اجتماعی در ام تی ان بنابراین ممکن است بخواهند مکالمات مربوط به کوهستان را از طریق یک سری فیلترهای مربوط به رسانه های اجتماعی حذف کنند و این در رسانه های نظارتی رسانه اجتماعی ممکن است. از دیگر سوی، کهکشان می تواند به یک مدل گوشی ارجاع شود یا مجموعه ستاره های آسمان، در این خصوص متخصصان رسانه اجتماعی در سامسونگ ممکن است بخواهند که این واژه علمی را فیلتر کنند. در نهایت، کلمه حرکت ممکن است به صندوق کمک های پزشکی به کار رود یا به عنوان یک عمل که انسان یا هر چیزی انجام می دهد و در آن جابجایی صورت می گیرد به کار گرفته شود.

شما همچنین نیاز دارید که دامنه آنچه که دنبال می کنید را تغیین نمایید تا ردیابی آن برای یافتن اطلاعات معنی دار و عملی از کلمات کلیدی ممکن شود. در یک کسب و کار پیچیده، شما ممکن است بخواهید تصمیم بگیرید که الگوگیری کنید، واحدهای کسب و کاری یا محصولاتی که می خواهید دنبال کنید هر کدام استراتژی رسانه اجتماعی خودشان را دارند یا شاید برند و شهرت یک محصول ممکن است توسط مشارکت با دیگری بدست آید.

این نیز مهم است که فراتر از نام محصول و برند خود فکر کنید. به ویژه در زمان برنامه ریزی برای پیگیری مکالمات ممکن است چیزهایی باشند که مرتبط با شرکت شما باشند بدون اینکه هیچ کلمه ویژه ای از برند شما را در خود داشته باشند.

برای مثال، فهرست کردن نام های رقبا و محصولاتشان می تواند به شما بینشی بدهد که چه نقاط قوت و ضعفی در کار آنها وجود دارد، چه احساسات اجتماعی برای برند آنها برانگیخته شده است، و چه مشتریانی در بازار هدف شما جستجو می شوند.

بعلاوه برای برندتان ممکن است بخواهید به آنچه از سازمان های همکار نقل می شود بدانید. مثلا در باب فرانشیز، شرکا و یا نمایندگی های مجاز فروش. اگر شما تولید کننده تلویزیون هستید، برای مثال، برند شما باید توسط نمایندگی های مجاز سرویس و فروش خود چیزهایی را دریافت کنید.

  • نزدیک کردن کلمات

گوش دادن به رسانه اجتماعی ابزاری قدرتمند برای خوشه چینی از میلیون ها گفتگویی است که در اینترنت هر روزه اتفاق می افتد. این راهی قدرتمند برای دسترسی به مشتریان و رقبای هوشمندی است که می تواند به شما در اخذ تصمیمات بهتر کسب و کار کمک کند.

با این حال به اندازه اهمیت تکنولوژی برای ردیابی احساسات، همچنین مهم است از طریق سایر کانال های غیر تکنولوژیکی نیز نظارتی بر احساسات مخاطبان داشته باشید. تا اینکه ناگهان درگیر بحران های پیش بینی نشده نشوید.

کد خبر 293512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha