یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

بیش از ۱۰۰ نفر از اقوام زن سالخورده وقتی خودشان را برای شرکت در مراسم خاکسپاری او آماده می‌کردند خبر نداشتند که جسد این زن یک روز قبل در بهشت‌زهرا اشتباهی دفن شده است.

حوادث داخلی

اين ماجراي عجيب صبح ديروز و زماني كه بستگان زن 90ساله‌اي به نام اكرم راهي بيمارستاني در شرق تهران شده بودند تا جسد او را براي انجام مراسم خاكسپاري تحويل بگيرند، فاش شد. يكي از بستگان متوفي در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: اكرم از چند روز پيش به ‌دليل بيماري ريوي در بيمارستاني در شرق تهران بستري شده بود تا اينكه جمعه روي تخت بيمارستان جانش را از دست داد.

از آنجا كه بيشتر اقوام ما در شهرستان زندگي مي‌كنند قرار شد جنازه در سردخانه بيمارستان بماند تا صبح يكشنبه كه همه اقوام به تهران آمدند، مراسم خاكسپاري را انجام دهيم. صبح ديروز(يكشنبه) درحالي‌كه همگي براي مراسم آماده شده بوديم به طرف بيمارستان رفتيم تا جنازه را تحويل بگيريم. همه‌‌چيز كاملا عادي پيش رفت و در سردخانه خواستند كه 2نفر از بستگان نزديك متوفي براي شناسايي جنازه وارد شوند. پسر و عروس متوفي وارد سردخانه شدند اما به محض اينكه جنازه را ديدند شوكه شدند.

جنازه‌اي كه مشخصات اكرم پدرام روي آن ثبت شده بود، متعلق به او نبود و از آن فرد ديگري بود. وقتي از ماجرا باخبر شديم، به مسئولان بيمارستان اعتراض كرديم. وقتي ماجرا را بررسي كردند معلوم شد كه جنازه اكرم را يك روز قبل اشتباهي به خانواده ديگري تحويل داده‌اند. بلافاصله با آن خانواده تماس گرفتند و خواستند به بيمارستان مراجعه كنند. وقتي آنها آمدند معلوم شد كه جنازه اكرم را اشتباهي به جاي جنازه مادرشان از بيمارستان تحويل گرفته و در بهشت زهرا دفن كرده‌اند. آنها با ديدن جنازه‌اي كه مشخصات اكرم روي آن بود، تأييد كردند جنازه متعلق به مادر آنهاست و آنها فرد ديگري را دفن كرده‌اند.

با مشخص‌شدن اين موضوع، بيش از 130نفر از بستگان زن 90ساله كه خود را براي تحويل‌گرفتن جنازه او آماده كرده بودند به بهشت زهرا رفتند و متوجه شدند كه او در يكي از قطعات گران‌قيمت دفن شده است.يكي ديگر از بستگان متوفي مي‌گويد: وقتي در بيمارستان به ارتكاب اين اشتباه اعتراض كرديم، رئيس بيمارستان مدعي شد كه كارمند سردخانه و خانواده متوفاي ديگر دچار اشتباه شده‌اند.

او مي‌گفت كه هنگام تحويل جنازه به خانواده ديگر، آنها ابتدا جسد را ديده و حتي آن را به‌عنوان مادر خود شناسايي كرده و پس از آن جنازه را تحويل گرفته‌اند. رئيس بيمارستان مي‌گفت كه هر دو متوفي شبيه هم بوده‌اند و به همين دليل خانواده متوفاي ديگر دچار اين اشتباه شده‌اند اما به‌نظر ما بين اكرم و متوفاي ديگر هيچ شباهتي نبود؛ چرا كه متوفاي ديگر برخلاف اكرم، كاملا لاغر بود و ما از اينكه چنين اشتباهي صورت گرفته، شوكه شده‌ايم.

  • نبش قبر

اما خانواده دومين متوفي وقتي صبح ديروز متوجه شدند كه به جاي مادرشان، جسد زن ديگري را در قبر خانوادگي خود دفن كرده‌اند، دست به‌كار شدند تا هر چه زودتر با تحويل گرفتن جنازه اصلي، آن را دفن كنند. يكي از بستگان اكرم پدرام مي‌گويد: وقتي به آنها گفتيم كه بهتر است از نبش قبر منصرف شده و اجازه دهند كه متوفاي ما همانجا بماند، مخالفت كردند و گفتند كه هزينه قبر مورد نظر 80ميليون تومان است و از آنجا كه آن قبر خانوادگي است نمي‌خواهند جز مادرشان كسي آنجا دفن شود. آنها با هماهنگي‌هايي كه انجام داده بودند در نهايت نبش قبر كردند و جنازه اكرم را بيرون آوردند و تحويل غسالخانه دادند.

به اين ترتيب بعدازظهر ديروز، جسد متوفي بار ديگر شستشو و در نهايت براي انجام مراسم خاكسپاري تحويل ما شد. اين ماجرا نه‌تنها بي‌حرمتي به جنازه را به‌دنبال داشت بلكه باعث ناراحتي زياد ما شد و حالا ما از بيمارستان و افرادي كه با اشتباهشان باعث شده‌اند كه جسد زن سالخورده اشتباهي در قبر ديگري دفن شود شكايت داريم و مي‌خواهيم كه اين مسئله پيگيري و مقصران آن شناسايي شوند.

کد خبر 293370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha