با انتشار گزارشی درباره زندگی کودک ۱۰ ماهه ۳۵ کیلویی در روزنامه همشهری و کمک‌های خیرین، درمان این کودک بجنوردی در تهران کلید خورد.

سفر تپل‌ترین کودک از بجنورد تا تهران برای درمان

چند هفته پيش بود كه گزارشي درباره محمدكوچولو، كودك 10ماهه 35كيلويي و مشكلات والدينش براي درمان او منتشر كرديم. يك روز پس از انتشار اين گزارش، تماس‌هاي مردمي كه قصد داشتند هر طوري شده به والدين محمد كوچولو براي درمان فرزندشان كمك كنند، با گروه حوادث شروع شد و در نهايت همين كمك‌هاي خيرين بود كه باعث شد پدر و مادر محمد كه تا آن روز حتي براي بردن كودكشان نزد پزشك با مشكلات مالي روبه‌رو بودند، از شهرستان بجنورد راهي تهران شوند و به اين ترتيب درمان تپل‌‌ترين كودك ايران رقم بخورد.

هادي كوهي، پدر محمد مي‌گويد: همه كارهاي اين سفر را خيرين انجام دادند. من يك كارگر ساده هستم كه از وقتي اضافه‌وزن عجيب محمد شروع شد، مجبور شدم كارم را رها كنم و در خانه به همسرم كمك كنم؛ چون جابه‌جا كردن و اين‌طرف و آن‌طرف بردن يك كودك 35كيلويي براي همسرم خيلي سخت بود و به‌تنهايي نمي‌توانست از پس اين كارها برآيد. پس از اينكه بيكار شدم، مدتي خرج زندگي‌ام را از پس‌اندازي كه داشتم، مي‌دادم به اميد اينكه پسرم درمان شود و به وزن عادي برگردد تا اينكه پس‌اندازم هم تمام شد و حتي بيشتر از 10 ميليون تومان بدهكار شدم و براي دوا و درمان محمد با مشكل روبه‌رو شديم.

خانواده كوهي پيش از اين هم تلاش كرده بودند تا با انتقال كودكشان به مشهد، پي به بيماري او برده و براي درمانش اقدام كنند اما همه تلاش‌هايشان بي‌نتيجه مانده بود. پدر محمد مي‌گويد: آن موقع دكتر گفت كه بايد محمد رژيم بگيرد. مدتي هم رژيم غذايي را رعايت كرديم اما هيچ كاهش وزني در كار نبود. دكتر مي‌گفت كه تا چند‌ماه بايد او را نزد وي ببريم اما اين كار برايمان مقدور نبود و پول رفت‌وآمد به مشهد را هم نداشتيم.

براي همين خانه‌نشين شده بوديم و ديگر حتي نمي‌توانستم براي درمان او اقدام كنم تا اينكه خيرين به دادمان رسيدند و با كمك آنها راهي تهران شديم تا كار درمان پسرم را شروع كنيم.محمدكوچولو حالا تحت نظر پزشكي است كه يكي از خيرين معرفي كرده. از او آزمايش‌هاي مختلفي گرفته‌اند تا مشخص شود كه علت اضافه وزن عجيبش چيست. پس از آن هم مرحله نهايي درمان شروع مي‌شود كه احتمالا با بستري شدن در بيمارستان همراه است.

پدر محمد مي‌گويد: همه اميد ما براي درمان محمد كمك‌هاي همين خيريني است كه تا حالا بدون هيچ چشمداشتي دستمان را گرفته‌اند و از ما پشتيباني كرده‌اند و من و همسرم نمي‌دانيم بايد چگونه از آنها تشكر كنيم. آنها هزينه سفرمان به تهران و اقامت در پايتخت و مخارج پزشكي را تقبل و ثابت كردند كه هنوز حس نوع‌دوستي و كمك به همنوع در وجود خيلي‌ها زنده‌ است.
براساس اين گزارش، درمان محمدكوچولو در تهران در حالي ادامه دارد كه پزشكان و بيمارستان‌ها نيز مي‌توانند براي كمك به اين خانواده و درمان رايگان تپل‌ترين كودك ايران اعلام آمادگي كنند.

کد خبر 286696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha