رئیس سازمان حج و زیارت شرایط انصراف از عمره و نحوه دریافت وجوه ودیعه‌گذاری شده را تشریح کرد.

سعيد اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به لغو عمره اظهار كرد: شرايط انصراف از عمره و نحوه دريافت وجوه وديعه‌گذاري آن دسته از متقاضياني كه سفر عمره آنان به سرزمين وحي لغو شده، مي‌توانند از 2طريق نسبت به اعلام انصراف و دريافت وجوه وديعه‌گذاري خود اقدام كنند.

وي با بيان اينكه براساس دستورالعملي كه به همه استان‌ها ارسال شده، اين زائران مي‌توانند با مراجعه به سامانه فاخر و با وارد‌كردن كد رهگيري، انصراف خود را اعلام كنند و كد رهگيري جديد براي انصراف دريافت كنند، افزود: اين زائران مي‌توانند با دردست‌داشتن كد رهگيري و مراجعه به همه شعبه‌هاي بانك ملت، وجوه وديعه‌گذاري شده خود را بدون هيچ جريمه و خسارتي بازپس گيرند. بر همين اساس، متقاضيان انصراف همچنين مي‌توانند با مراجعه به كارگزار و دفتر خدماتي كه ثبت‌نام خود را در آن انجام داده‌اند، نسبت به دريافت فيش انصراف اقدام كرده و با مراجعه به بانك ملت وجه خود را دريافت كنند.

به گفته اوحدي البته زائران مي‌توانند با حفظ 800هزار تومان مبلغ وديعه‌گذاري شده، سند خود را پايدار كنند تا اولويت‌شان در سنوات بعدي عمره باقي بماند. براساس ضوابط بانك ملت يا بانك ملي زائران قديمي‌تر كه داراي فيش اين بانك‌ها هستند، سود وجه وديعه‌گذاري‌شده محاسبه و همراه با وجه به زائران پرداخت خواهد شد. اوحدي همچنين با بيان اينكه آخرين پرواز عمره ۴ صبح ديروز در فرودگاه امام خميني(ره) نشست گفت: پليس و دستگاه قضايي عربستان هيچ توجيهي براي تعلل در محاكمه آن 2 پليس ندارند و بايد هر چه سريع‌تر اين محاكمه صورت گيرد.محاكمه 2 پليس سعودي كف خواسته‌هاي سازمان حج و زيارت ايران است و علاوه بر آن حصول اطمينان امنيت زائر بايد براي ما ايجاد شود تا دوباره عمره را شروع كنيم.

وي درخصوص زمان پرداخت قسط دوم هزينه سفر حج تمتع نيز اعلام كرد: پرداخت قسط دوم از شنبه 5ارديبهشت از طريق شعب بانك ملي آغاز و به‌مدت 10روز ادامه خواهد داشت و اميدواريم زائران متقاضي حج تمتع نسبت به پرداخت قسط دوم نيز در زمان مقرر اقدام كنند.

کد خبر 293168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha