پس از ماجرای فرودگاه جده، اعزام عمره‌گزاران به عربستان از فروردین امسال متوقف شده‌ و آنطور که دیروز رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری خود اعلام کرد، این سازمان فعلا برنامه‌ای برای اعزام عمره‌گزاران به عربستان ندارد.‌

حج

سعيد اوحدي درباره آخرين وضعيت عمره گفت: در جلسه اخير با وزير حج عربستان، موضوع عمره مطرح شد و تاكنون 2 جلسه‌ دادگاه 2 پليس خاطي عربستاني برگزار شده ولي هنوز جلسه سوم تشكيل نشده كه اميدواريم هرچه زودتر جلسه سوم تشكيل و نتيجه آن مشخص شود. وي تصريح كرد: خواسته ما اين است كه مجرمان به اشد مجازات محكوم شوند و پس از صدور رأي، در يك جلسه كارشناسي، تدابير لازم و جامع براي تأمين امنيت زائران ايراني اتخاذ شود و سپس ما درباره اعزام زائران تصميم‌گيري خواهيم كرد. البته وزارت حج عربستان به‌دنبال اين است كه به نتيجه قطعي برسد و مسئوليت پيگيري حادثه فرودگاه با وزارت امور خارجه است.

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين در واكنش به تبليغاتي درباره اعزام زائران به عتبات عاليات با قيمت‌هاي پايين‌تر از قيمت كاروان‌هاي مجاز تأكيد كرد: اين شركت‌ها غيرمجاز بوده و معمولا دچار مشكلات امنيتي و اقامتي مي‌شوند.

اوحدي با اعلام اينكه اين مجموعه‌ها غيرمجاز هستند و مشكلات زيادي در حوزه اسكان و امنيت در كشور عراق براي زائران ايجاد مي‌كنند، هشدار داد: «آنها حتي در مواردي‌ به زائران غذا هم نمي‌دهند و در مواردي هم زائران را از مسيرهاي ناايمن كه حوادث امنيتي به‌دنبال داشته به عتبات برده‌اند.»

به گفته رئيس سازمان حج و زيارت 61هزار زائر از اول شهريور امسال به حج تمتع اعزام مي‌شوند كه از اين تعداد 53درصد زن و 47درصد مرد هستند و متوسط سن زائران 57سال است.

مسن‌ترين زائر 93ساله از سيرجان و جوان‌ترين زائر 6ساله از استان كهگيلويه و بويراحمد است. قرار است نخستين پرواز از فرودگاه امام(ره) در اول شهريورماه انجام شود و اعزام‌ها تا 26شهريور ادامه خواهد داشت. پرواز‌هاي برگشت حجاج نيز از 6تا 26مهر برقرار خواهند بود.

کد خبر 302310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha