همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر ضرورت بازنگری جدی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی، گفت: وزارت علوم در زمینه بازنگری آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی، از نظرات انجمن‌های علمی استقبال می‌کند.

به گزارش تسنیم، دكتر محمد فرهادی در نشست رؤسای انجمن‌های علمی با موضوع «نظریه‌پردازی و آزاداندیشی؛ فرصت‌های پیش‌رو و راهکارهای اجرایی» گفت: باید از ظرفیت بالقوه انجمن‌های علمی به‌ خوبی استفاده کنیم و این انجمن‌ها در تدوین برنامه ششم توسعه آموزش عالی به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري کمک کنند.

فرهادي در بخش ديگر سخنانش افزود: بازبینی رشته‌ها و محتوای درسی از دیگر برنامه‌های وزارت علوم است که انجمن‌های علمی می‌توانند در این زمینه نیز بسیار کمک کنند.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه گفت: عمر خیلی از رشته‌ها به اتمام رسیده و از این رو باید رشته‌های جدیدی مانند رشته ایمنی شغلی و رشته‌های میان‌ رشته‌ای تدریس و جایگزین رشته‌های قدیمی شود.

فرهادي گفت: از دیگر مسائلی که مطرح شده است برگرداندن اختیارات به دانشگاه‌ها است که این نیز از اساسی‌ترین برنامه‌های وزارت علوم است. همچنین بازسازی آزمایشگاه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر برگزاری منظم و مستمرکرسی‌های آزاداندیشی، اظهار داشت: برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها باید جدی گرفته شود. مقام معظم رهبری بارها در این زمینه تاکید داشتند و بر همین اساس دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی را بازنگری و ابلاغ کرد و در زمینه تضمین افرادی که در این کرسی‌ها فعال هستند، شورای اسلامی کردن دانشگاه ها برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: می‌توان مسائل و مشکلات کشور مانند چالش آب، محیط زیست و مسائل اقتصادی را در قالب این کرسی‌ها مطرح کرد.

وی یادآور شد: ما باید راهکاری پیدا کنیم که از پتانسیل علمی انجمن‌ها استفاده کنیم و اگر مقرراتی نیز لازم باشد، انجمن‌ها ارائه دهند تا آن را به دولت پیشنهاد داده و پیگیری کنیم.

کد خبر 293026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha