همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز برنامه ششم توسعه در سال ۹۴، گفت: در خصوص استقلال دانشگاه‌ها، سیستم هیئت امنایی و اختیارات آن در اداره امور دانشگاه‌ها ادامه خواهد یافت و تفویض اختیارات به دانشگا‌ه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی نیز از اموری است که در سال جدید بیش از پیش باید پیگیری شود.

به گزارش تسنیم، دكتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار نوروزی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت علوم، گفت: برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال 1394 تحت عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را که از طرف مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، در مجموعه وزارت علوم به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت علوم در سال 94 اظهار داشت: ساماندهی آموزش عالی کشور از جمله تعمیق و گسترش علوم و رشته‌های جدید و میان رشته‌ای، بازبینی رشته‌هایی که سالیان زیادی از تاسیس آنها می‌گذرد، گسترش دیپلماسی علمی با سایر کشورها و افزایش پذیرش دانشجویان خارجی از جمله مواردی است که در سال جدید در وزارت علوم با کمک همکاران به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري افزود: دانشگاه‌های ما باید ماموریت‌گرا شده و با فعال کردن بیش از پیش بخش تحقیقات، به سوی تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنند.

  • لزومی ندارد در همه دانشگاه‌های کشور به یک شکل و رویه تدریس شود

فرهادی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در اداره امور به ما کمک کنند، گفت: هیچ لزومی ندارد در همه دانشگاه‌های کشور به یک شکل و رویه تدریس شود و دانشگاه‌ها باید با توجه به توان و موقعیت خود روش‌های تدریس و همچنین سایر امور دانشگاه را هماهنگ کنند.

وی با تاکید بر داشتن آزمایشگاه‌های مرجع در کشور، گفت: برای بازسازی و تکمیل آزمایشگاه دانشگاه‌های سراسر کشور اعتبار مناسبی فراهم شده که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص انجام فعالیت‌های فرهنگی در سال جدید، گفت: از جمله فعالیت‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها در سال جدید در زمینه‌های‌ فرهنگی می‌توان به گسترش برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و از بین بردن موانع برگزاری آن اشاره کرد.

فرهادی در خصوص افزایش ارتباط دانشگاه‌ها با بخش صنعت کشور نيز گفت: دفتر ارتباط با دانشگاه همانند دانشگاه‌ها باید در مراکز صنعتی نیز ایجاد شود. با تدوین آئین‌نامه‌ای انجام فرصت‌های مطالعاتی استادان دانشگاه در محیط‌های صنعتی فراهم شده و به طور کلی امیدواریم در آینده نزدیک فارغ‌التحصیلان ما به مرحله‌ای از مهارت و کاردانی برسند که همگی به سوی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرده و مسائل و مشکلات کشور را حل کرده و در جهت رفع نیازهای کشور حرکت کنند.

کد خبر 291147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha