همشهری آنلاین: مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هر هکتار عملیات آبخیزداری از فرسایش ۲.۵ تن خاک در سال جلوگیری می‌کند.

عملیات آبخیزداری جذب آب را ۵ برابر افزایش می‌دهد

به گزارش ایرنا، نگهدار اسکندری روز سه‌شنبه در آیین معارفه مدیر کل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هر هکتار عملیات آبخیزداری ذخیره‌سازی و تزریق 500 متر مکعب آب به حوضه آب‌های زیرزمینی را به دنبال دارد.

وی با بیان بهره‌برداری یک میلیون خانوار در کشور از مراتع افزود: در صورت حفظ این مراتع میزان جذب آب در خاک حدود پنج برابر وضعیت کنونی افزایش می‌یابد.

اسکندری ادامه داد: با توجه به بحران آب و خشکسالی‌های اخیر، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور حفاظت از منابع طبیعی به‌خصوص با عملیات‌های آبخیزداری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت نامطلوب اعتبارات جنگل و مراتع، حمایت از مدیران منابع طبیعی در استان‌ها بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسد.

اسکندری، رعایت قانون و مقررات و ایستادگی در مقابل متخلفانی که به عرصه‌های منابع طبیعی دست‌اندازی می‌کنند و برخورد قاطع با این افراد توسط مدیران استانی را خواستار شد.

در این آیین از زحمات "خسرو عبدالهی" مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تقدیر و "علی محمدی مقدم" به عنوان مدیر کل جدید معرفی و منصوب شد.

کد خبر 292952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha