چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

روح‌الله رجایی: روزنامه همشهری در همه سال‌های گذشته همواره حامی فرهنگیان و معلمان پرتلاش بوده است.

در كنار توجه به حقوق معلمان، پرداختن به حوزه آموزش را نيز در دستور داشته و البته هنوز هم دارد. مرور آرشيو 23ساله همشهري نشان مي‌دهد تقريبا هر روز، خبري يا گزارشي در اين زمينه منتشر شده است.

روز گذشته نيز- مثل همه روزهاي سال- اين موضوع مورد توجه روزنامه بود و گزارشي درباره پرداخت معوقات معلمان و طرح رتبه‌بندي فرهنگيان با عنوان «وعده پرداخت معوقات فرهنگيان تا هفته معلم» و زيرتيتر «آموزش و پرورش تا كنون چندين‌بار در موضوع پرداخت حقوق معلمان بدقول شده است» منتشر شد كه تصوير انتخابي براي آن موجب گلايه تعدادي از فرهنگيان شد.

هر چند به واسطه توجه جدي به دغدغه‌هاي فرهنگيان و حوزه آموزش، اعتماد اين قشر آنقدر به روزنامه زياد هست كه حاجتي به توضيح دادن نباشد اما به احترام معلماني كه در اعتراض به اين طرح با روزنامه تماس گرفته بودند و براي صيانت از اين اعتماد كه مثل مدال افتخاري براي ماست، توضيح چند نكته ضروري است:

گزارش ديروز و در آستانه هفته معلم كاملا در راستاي حمايت از حقوق معلمان بود و طرح انتخابي هم مي‌خواست انتظار طولاني آنها را براي دريافت حقوق معوق‌شان نشان بدهد. اين طرح كه البته از يك خبرگزاري رسمي انتخاب شده بود، قرار بود به‌عنوان مكمل گزارش عمل كند. با وجود اين، گلايه عده‌اي از معلمان عزيز را به‌دنبال داشت. هيچ ابايي نداريم از اينكه صادقانه همه حرفمان را توضيح بدهيم و اگر نيت خير ما باعث دلخوري حتي يك معلم شده باشد، عذرخواهي هم كنيم.

پاي درس همين معلم‌هاي عزيز ياد گرفته‌ايم كه حتي اگر سوءنيتي هم دركار نباشد، يك عذرخواهي صميمانه هميشه بهتر از باقي ماندن يك سوء تفاهم پيچيده است. در پذيرش اين توضيح توسط معلمان هم ترديدي نداريم. گواه حسن نيت ما، توجه جدي به حقوق و مطالبات معلمان است؛ موضوعي كه در سال‌هاي گذشته بوده، در روزنامه امروز هست و در روزنامه فردا هم خواهد بود. روزنامه همشهري وظيفه احقاق حقوق معلمان را پرقدرت‌تر از گذشته ادامه خواهد داد. لطفا روزنامه را ورق بزنيد.

کد خبر 292928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha