پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات نیجریه می‌گویند مسمومیت با متانول (الکل چوب) ناشی از نوشیدن مشروبات دست‌ساز محلی مسئول مرگ ناگهانی ۱۸ نفر در نیجریه در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دایو آدایانجو، مسئول بهداشت ایالتی اوندوی نیجریه در این باره گفت: «به ظن قوی مسمومیت با اتانول مسئول مرگ این افراد بوده است، و به این علت ما دستور انجام یک آزمایش سم‌شناسی دیگر برای افراد زنده باقی‌مانده داده‌ایم.»

تحقیقات مقدماتی نشان داده بود این بیماری اسرارآمیز که در ۱۵ آوریل در شهر اوده- ایرل در جنوب غرب نیجریه رخ داد، علت ویروسی از جمله ویروس ابولا نداشته است.

آدایانجو گفت: «تحقیقات ما نشان داده است که پنج نفر از قربانیان مشروب محلی مخلوط‌شده با گیاهان دارویی خورده‌اند. سه نفر از آنها بر اثر نوشیدن مشروب درگذشتند، و دو نفر دیگر تحت نظارت دقیق قرار دارند.»

در این شیوع ۲۳ نفر مبتلا شدند و ۱۸ نفر از آنها درگذشتند. پنج نفر دیگر از مبتلایان برای انجام آزمایش‌های بیشتر به بیمارستان آموزشی دانشگاه لاگوس ارجاع شده‌اند.

آدایانجو گفت این بیماری واگیردار نیست، و هیچ مورد جدیدی از بیماری در چهار روز گذشته گزارش نشده است.

او گفت: «ما به نظارت بر وضعیت ادامه خواهیم داد و از مردم می‌خواهیم هر مورد بیماری یا مرگ ناگهانی را برای واکنش فوری به مقامات اطلاع دهند.»

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق درباره این شیوع و مهار آن به اوده-ایرل سفر کرده بودند.

دکتر رویی گاما واز، نماینده سازمان جهانی بهداشت در نیجریه، در آبیجا به گزارشگران گفت سازمانش به حمایت فنی از مقامات بهداشتی در مبارزه با این بیماری ادامه خواهد داد.

سازمان جهانی بهداشت قبلا گفته بود که احتمالا مسمومیت با آفت‌کش‌ها علل این مرگ‌های اسرارآمیز است.

قربانیان که علائم‌شان شامل سردرد، از دست دادن وزن، تاری دید، از دست رفتن هشیاری بود در طول یک روز پس از بیمار شدن درگذشتند.

کد خبر 292913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha