همشهری آنلاین: بیماری ناشناخته‌ای طی ۱۰ روز اخیر در یکی از مناطق ایالت «اندو» در نیجریه به مرگ دست‌ کم ۱۴ تن منجر شد.

به گزارش ایسنا، این بیماری که از ابولا هم وخیم‌تر توصیف شده، موجب نابینایی و فقدان هوشیاری در بیمار شده و سرانجام فرد مبتلا تسلیم بیماری می‌شود.

مسئولان حوزه سلامت نیجریه با تمام ظرفیت‌های خود در تلاش برای شناسایی عامل این بیماری مرموز هستند تا از ابتلای افراد بیشتری به آن جلوگیری شود.

مسئولان محلی حوزه سلامت در ایالت «اندو» اظهار داشتند: تا کنون تایید شده که این بیماری ناشناخته با ابولا تفاوت دارد و هیچ یک از علائم ابولا را از خود بروز نداده‌ هر چند به سیستم عصبی مرکزی بیمار آسیب می‌رساند. همچنین مشخص نیست این بیماری عفونی است یا ریشه باکتریایی یا ویروسی دارد.

در حال حاضر نمونه‌های گرفته شده از این بیماران به آزمایشگاهی در شهر «لاگوس» فرستاده شده تا ماهیت اصلی این بیماری به درستی مشخص شود.

مبتلایان به این بیماری که تعداد آنان تایید نشده است در بیمارستانی دولتی قرنطینه شده‌اند. همچنین با شیوع این بیماری سازمان جهانی بهداشت (WHO) اقدامات لازم برای شناسایی آن را آغاز کرده‌ است.

به گزارش مدیکال دیلی، اگرچه ابولا همچنان در غرب آفریقا شایع است اما مقامات نیجریه در اکتبر 2014 و پس از آنکه طی شش هفته مورد جدیدی از ابتلا به این ویروس مشاهده نشد، این کشور را عاری از ویروس ابولا اعلام کردند.

کد خبر 292550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha