همشهری آنلاین: صادق مدرسی فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی دانشگاه تهران و یکی از سه ایرانی که برای سفر به مریخ در پروژه Mars-One شانس انتخاب شدن دارد، پس از تماشای فیلم علمی تخیلی interstellar، احساس خود از قرارگیری در آستانه سفر به مریخ را برای تماشاگران این فیلم ۲.۵ ساعته بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، صادق مدرسي پس از تماشاي فيلم interstellar كه در ژانر علمي تخيلي و توسط کریستوفر نولان ساخته شده و طي آن «گروهي فضانورد به دليل ترس جهاني ناشي از قحطي و گرسنگي، قصد دارند با اكتشافاني در كهكشان احتمالا يا مكاني ديگر براي زندگي و يا محلي براي توليد مايحتاج نوع بشر پيدا كنند»*، به اظهارنظر درباره احساسش درباره اين فيلم آخرالزماني پرداخت.

مدرسي در جمع تماشاگراني كه 2.5 ساعت در سينما تك كوروش تهران، ميخكوب داستان جسورانه و بلندپروازانه interstellar شده بودند، گفت: «با تماشاي اين فيلم، تغيير خاص نگرشي پيدا نكرده و حس خاصي ندارم».

وي درباره جزئيات ورود به پروژه Mars-One كه طي آن تعدادي عازم مريخ مي‌شوند، گفت: سال 2011 بود كه يك فرد هلندي با تأسيس شركت Mars-One ، اين پروژه را كليد زد. دو سال قبل بود كه فراخوان عمومي آن براي ثبت‌نام صادر شد و 200 هزار نفر از 120 كشور جهان در آن ثبت‌نام كردند.

مدرسي افزود: پس از مرحله اول آزمون كه به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد، 1050 نفر انتخاب شدند و پس از آن يك پزشك كه قبل هم در انتخاب فضانوردان نقش داشته، طي يك آزمون اينترنتي نيم ساعته، سلامت جسمي‌مان را ارزيابي و تأييد مي‌‎كرد و برايش مهم بود كه عمل جراحي انجام نداده و بيماري مزمن نداشته باشيم. در اين مرحله 100 نفر براي مرحله بعدي انتخاب شدند.

اين ايراني كه خود را در معرض شانس سفر به مريخ قرار داده است، ادامه داد: در حال حاضر سه ايراني در ميان اين 100 نفر قرار دارند. 24 نفر از اين تعداد براي اعزام به مريخ انتخاب نهايي مي‌شوند كه هر دو سال يك بار چهار نفر از آنها اعزام خواهد شد.

فيلم علمي تخيلي interstellar (بین‌ستاره‌ای) طي همكاري مشترك دست‌اندركاران مجله دانستنيها و سينما تك كوروش اكران شد.

*برگرفته از نقد فيلم «بین‌ستاره‌ای» نوشته دكتر مهدي تهراني

کد خبر 292429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha