همشهری آنلاین: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ابراز اطمینان کرد که قانونگذاران آمریکایی توافق هسته‌ای نهایی با ایران را تایید خواهند کرد.

 موگرینی: اطمینان دارم کنگره آمریکا توافق هسته ای با ایران را تایید می کند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «داو جونز»، فدريگا موگرینی این مطلب را در واکنش به توافق سناتورهای آمریکایی درخصوص نظارت کنگره بر نتیجه نهایی مذاکرات با ایران بیان کرد.

موگرینی در حاشیه نشست دو روزه وزیران امور خارجه گروه هفت در «لوبک» آلمان، گفت: همزمان با ادامه مذاکرات نهایی، دیپلمات ها برای ایجاد اجماع سیاسی در کشورهای درگیر مذاکرات تلاش می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین اجماعی حاصل خواهد شد، گفت: اطمینان دارم که اینگونه است؛ هم در آمریکا و هم در کشورهای دیگر.

موگرینی افزود: اطمینان دارم که آمریکا - هم دولت و کنگره آن کشور - درک می کنند که این توافق به نفع امنیت همه در منطقه و در سطح جهان است.

سناتورهای آمریکایی روز سه شنبه به تفاهمی دو حزبی رسیدند که طبق آن کنگره آمریکا حق بازبینی در توافق نهایی با ایران را خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: موگرینی گفت که اطمینان دارد توافق مقدماتی درخصوص برنامه هسته ای ایران تا پایان ماه ژوئن به توافق نهایی منجر خواهد شد.

کد خبر 292405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha