خط‌کشی‌های جدید معابر پایتخت که در طرح خط‌سفید به اجرا درآمده با استانداردهای روز جهان انطباق دارد.

شركت عرف ايران كه طراح و مجري تجهيزات ترافيكي تهران و بسياري از كلانشهرهاي كشور است، خط‌كشي‌هاي جديد تقاطع‌هاي پايتخت را نمونه‌اي از تجهيزات روز كشورهاي پيشرفته مي‌داند. نوشين آذرنوش، معاون طرح و برنامه اين شركت با اشاره به اينكه شهرداري تهران در پروژه‌ها و ساخت تجهيزات ترافيكي، جايگاه بالايي در سطح كشور دارد، تصريح كرد كه مديريت شهري پايتخت الگويي در تجهيزات براي همه كشور محسوب مي‌شود.

براي نمونه در بحث ساخت و اجراي تجهيزات ايستگاه‌هاي بي‌آرتي گام‌هاي مهمي همراه شركت عرف ايران برداشته شد. به گفته وي خط‌كشي‌هاي كانالي كه هم‌اكنون در قالب طرح خط‌سفيد چهره معابر تهران را تغيير داده است مانند خط‌كشي‌هاي نردباني كاركردهاي خاص خود را دارد. هم‌اكنون در تقاطع‌هاي چراغ‌دار شهر از خط‌كشي‌هاي كانالي استفاده شده و در تقاطع‌هاي غيرچراغدار از خط‌كشي نردباني بهره گرفته مي‌شود.

اين كارشناس تجهيزات ترافيكي اظهار كرد كه با خط‌كشي‌هاي جديدي كه در معابر شهر طراحي و اجرا شده، مشكل عدم‌ديد رانندگان برطرف شده و خط‌قرمز ايست نيز براي جلب نظر بيشتر رانندگان پيش از تقاطع روي زمين نقش بسته تا توجه براي توقف پشت چراغ شكل گيرد. عرف ايران نيز اين طراحي و مشاوره و اجراي طرح را در قالب خط‌سفيد انجام داده است.

بزرگ‌ترين و پيشرفته‌ترين ناوگان خط‌كشي معابر كشور نيز از سوي عرف ايران با مديريت شهري پايتخت همكاري مي‌كند و آخرين استانداردهاي روز دنيا را در خط‌كشي معابر به‌كار مي‌گيرد. علي معصومي معاون فني و اجرايي عرف ايران هم در اين خصوص به همشهري گفت: سال گذشته 2منطقه تهران به‌صورت پايلوت براي اجراي طرح خط‌سفيد درنظر گرفته شد كه در يكي از مناطق عرف ايران تجهيزات را نصب كرد.

براساس كاري كه صورت گرفته، در سال‌جاري در سراسر تهران قرار است طرح خط‌سفيد در معابر به اجرا درآيد. همچنين تجهيز ناوگان خط‌كشي براي اين مأموريت به عرف ايران سپرده شد و اميد است تهران در قالب اين طرح به استانداردي در علائم تردد دست يابد. در طرح خط‌سفيد مديريت شهري مناطق 22گانه با تغيير شكل خطوط عابر پياده، خط‌قرمز و 2خط‌سفيد را در تقاطع‌ها طراحي مي‌كنند كه براي اين مهم نياز مبرم به دستگاه خط‌پاك كني وجود دارد.

مهدي وكيلي معاون بازرگاني عرف ايران هم در گفت‌وگو با همشهري از ورود يك دستگاه خط‌پاك‌كن مكانيزه به تهران خبر داد كه اين دستگاه مي‌تواند كمك بزرگي در اجراي طرح خط‌سفيد در تهران باشد. اين دستگاه مكانيزه علاوه بر تجهيز به فناوري روز اروپا مي‌تواند مانع تحميل هزينه تراشيدن آسفالت، آسفالت كردن و خط‌كشي مجدد شود. به گفته وي اين دستگاه با عنوان تجاري «ريموال» تا كمتر از 4‌ماه ديگر در تهران به‌كار گرفته مي‌شود.

کد خبر 292123

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha