همشهری آنلاین: هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با حضور ۱۷ تیم در ایران برگزار خواهد شد.

Volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۹ تا ۱۷ مرداد ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.

قبلا قرار بود این رقابت‌ها با حضور ۱۹ تیم برگزار شود که تیم‌های لبنان، فیلیپین و افغانستان از حضور در این مسابقات انصراف دادند و درخواست تیم بحرین نیز برای شرکت پذیرفته شد تا در نهایت قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۱۵ با ۱۷ تیم انجام شود.

این رقابت‌ها در چهار گروه (یک گروه پنج تیمی و سه گروه چهار تیمی) در دو سالن ۱۲ هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.

کویت، عمان، قطر، هند، ایران، قزاقستان، پاکستان، سریلانکا، ترکمنستان، چین، چین تایپه، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، بحرین و استرالیا ۱۷ تیم شرکت‌کننده در هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۱۵ هستند.
گفتنی است بر اساس قوانین کنفدراسیون والیبال آسیا در هر رده سنی قهرمانی این قاره، تنها ۱۶ تیم می‌توانند شرکت کنند مگر این که کشور میزبان تعداد بیشتري را بپذیرد که فدراسیون والیبال ایران با این تعداد تیم (17) موافقت کرده است.

تیم ملی والیبال ایران قهرمانی در دو دوره متوالی (۲۰۱۱ و ۲۰۱۳) را در پرونده کاری خود دارد و خود را برای قهرمانی در این دوره از مسابقات نیز آماده می‌کند.

ملی‌پوشان کشورمان قبل از حضور در این رقابت‌ها در لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ شرکت می‌کنند و با تیم‌های روسیه، آمریکا و لهستان در گروه دوم هشت تیم برتر همگروه هستند.

 

کد خبر 291938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha