یک‌ماه تلاش کارآگاهان جنایی پایتخت برای شناسایی عامل قتل پسری جوان در شرق تهران به دستگیری یکی از اراذل سطح یک تهرانپارس به‌عنوان مظنون شماره‌یک منجر شد.

متهم

هر چند اين متهم تاكنون به ارتكاب جنايت اعتراف نكرده است اما همه مدارك ازجمله شهادت شهود عليه اوست. ساعت 1:30 بامداد بيستم اسفند‌ماه سال گذشته به مأموران كلانتري136 فرجام خبر رسيد جواني 30ساله به نام ميثم دقايقي قبل در جريان درگيري خياباني به‌شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شده است.

اطلاعات اوليه حاكي از آن بود جواني ناشناس با ضربه چاقو او را مجروح كرده و گريخته است. در چنين شرايطي گروهي از مأموران براي بررسي اظهارات جوان مجروح به بيمارستان رفتند اما وضعيت ميثم به حدي وخيم بود كه قادر نبود صحبت كند و دقايقي بعد به‌دليل شدت خونريزي به كما رفت و پزشكان او را در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري كردند. وضعيت اين جوان لحظه به لحظه وخيم‌تر مي‌شد تا اينكه 3روز بعد سرانجام وي دچار مرگ مغزي شد.

با مرگ ميثم پرونده رنگ و بوي جنايي به‌خود گرفت و به دستور سعيد احمدبيگي، بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي، كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تحقيقات گسترده‌اي را براي شناسايي عامل اين جنايت آغاز كردند. يكي از شاهدان اين جنايت دوست صميمي مقتول بود. وقتي او تحت بازجويي قرار گرفت درباره اين حادثه گفت: آن شب من و ميثم براي تفريح به منطقه فشم رفته بوديم و بعد از خوردن شام در حال بازگشت به خانه بوديم كه در خيابان 196غربي تهرانپارس توقف كرديم تا ميثم شارژ تلفن همراه بخرد. من داخل خودرو نشستم و ميثم وارد مغازه شد.

چند لحظه بعد وقتي رويم را برگرداندم ديدم جوان قوي هيكلي با ميثم درگير شده است. مي‌خواستم به كمك دوستم بروم اما او چاقو كشيد و ضربه‌اي به گلوي دوستم زد. او جوان خشني بود و روي سر و صورتش پر از جاي زخم بود. ميثم روي زمين افتاده و دچار خونريزي شده بود. مي‌خواستم او را سوار خودرو كنم و به بيمارستان برسانم اما ضارب بالاي سر او ايستاده بود و اجازه نمي‌داد نزديك شوم. او حتي به سوي من حمله كرد و مي‌خواست من را هم با چاقو بزند كه من فرار كردم و چند لحظه بعد دوباره برگشتم و ميثم را به بيمارستان رساندم.

  • اولين سرنخ

علاوه بر اين جوان چند نفر ديگر نيز صحنه را ديده بودند و اظهارات آنها نشان مي‌داد عامل جنايت يكي از اراذل معروف شرق تهران است. كارآگاهان با كمك افرادي كه صحنه جنايت را ديده بودند توانستند تصوير فرضي متهم را ترسيم كنند. مطابقت تصوير به‌دست آمده با تصاوير مجرمان سابقه دار پليس آگاهي نشان داد ضارب جواني 28ساله به نام مصطفي است كه پيش از اين بارها به اتهام آدم‌ربايي، ايراد ضرب و جرح عمدي و درگيري با مأموران دستگير و زنداني شده است. به اين ترتيب مأموران مخفيگاه متهم را تحت نظر گرفتند و روز پنجشنبه گذشته وي را در عملياتي ضربتي دستگير كردند.

  • انكار جنايت

با دستگيري مصطفي وي صبح ديروز به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي امور جنايي منتقل شد و از سوي بازپرس احمدبيگي تحت بازجويي قرار گرفت. درحالي‌كه همه شواهد ازجمله شهادت شهود عليه وي بود، او دست داشتن در قتل ميثم را انكار كرد و گفت بي‌گناه است. او در اظهاراتش گفت: من اصلا در اين درگيري حضور نداشتم چه برسد به اينكه قاتل باشم. من بي‌گناه هستم و به اشتباه دستگير شده‌ام.

با وجود اين اظهارات بازپرس پرونده با صدور قرار بازداشت موقت وي را در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار داد تا بازجويي‌ها از وي ادامه پيدا كند.در همين حال سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ از ادامه بازجويي‌ها از مظنون اصلي جنايت در تهرانپارس خبر داد و گفت تلاش‌ها براي روشن شدن زواياي پنهان اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 291868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha