شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی متناقض اعلام کرد که کشورش در شرایط کنونی آمادگی مذاکره در خصوص سیستم دفاع موشکی تاد در خاک کره جنوبی را ندارد.

 اظهارات ضد و نقیض وزیر دفاع آمریکا در سئول

به گزارش ايرنا، اظهارات روز شنبه این مقام آمریکایی در حالی صورت می گیرد که وی روز گذشته، در سخنانی اعلام کرد که کشورش پیشرفته ترین تجهیزات نظامی خود را به منطقه شبه جزیره کره منتقل و در خاک کره جنوبی مستقر خواهد کرد.

وی که پس از پایان سفر خود به ژاپن وارد سئول شده، در نشست خبری مشترک با هان مین کو، همتای کره ای خود اعلام کرد که کشورش برنامه ای برای ارسال تجهیزات نظامی به ویژه موشک تهاجمی تاد به خاک کره را ندارد.

کارتر که حضورش در کره جنوبی بارها از سوی کشورهای منطقه مورد انتقاد قرار گرفته و به منزله دخالت مستقیم در امور بین منطقه ای شرق آسیا توصیف شده است، گفت که استقرار این سامانه در کره جنوبی مستلزم برداشته شدن گام های ابتدایی است و در حال حاضر ما در مرحله ای نیستیم که بخواهیم درباره محل استقرار این سامانه یا موارد جزیی تر صحبت کنیم.

سخنان او در حالی مطرح می شود که او و سایر مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده اند که بهترین و تازه ترین تجهیزات نظامی خود را به این بخش از جهان گسیل خواهند داشت.

او که در سخنان خود به طور غیر مستقیم به مخالفت های صریح چین و روسیه و دیگر کشورهای منطقه با استقرار این سامانه موشکی در کره جنوبی اشاره داشت، یادآور شد: کشورش در حال حاضر در شرایطی قرار ندارد که بخواهد درباره این مسئله با کشور دیگری در جهان گفت وگو کند.

این مقام آمریکایی قبل از آنکه سفر سه روزه خود به آسیا را شروع کند، گفته بود که هدف آمریکا در این قاره ایجاد یک راهبرد متوازن جدید است که ابعاد نظامی گسترده ای دارد.

به گزارش یونهاپ، وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که بخشی از این راهبرد، سرمایه گذاری برای توسعه بمب افکن های رادارگریز دوربرد است.

وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد که ضمن افزایش توجه آمریکا به آسیا، کشورش مایل به مداخله های بیشتر در این قاره کهن است.

تحلیل گران بر این باورند که نگرانی های آمریکا از مسایل اوکراین و افزایش نفوذ روسیه و چین موجب شده است تا آمریکا از پشتیبانی بیشتر خود از متحدان آسیایی اش سخن به میان آورد.

کره جنوبی در حال حاضر با اختصاص 34.4 میلیارد دلار بودجه نظامی در رتبه دهم کشورهای دارای بالاترین بودجه نظامی قرار گرفته و به عنوان یکی از متحدان قدیمی آمریکا در شرق آسیا در حال حاضر به کلیدی ترین کشور برای اجرای طرحهای نظامی آمریکا در منطقه تبدیل شده است.

آمریکا نیز هم اکنون نزدیک به 30 هزار نظامی در خاک کره جنوبی مستقر کرده و این درحالی است که دو کشور کره شمالی و کره جنوبی باوجود امضا قرارداد ترک مخاصمه درجولای 1953میلادی، از لحاظ فنی درحالت جنگی به سر می برند.

حضور این تعداد نیروی نظامی در خاک کره جنوبی و برگزاری رزمایش های مشترک و متعدد سالانه، عملا شبه جزیره کره را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا کره شمالی و کره جنوبی، به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

کد خبر 291852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha