جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۱ فروردین در تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار شد.

سید احمد خاتمی

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام زن اظهار داشت: حضرت ولیعصر (عج) می‌فرمایند اسوه و الگوی من مادرم فاطمه است و من هم اقتدای به حضرت زهرا (س) دارم و برای ما نیز هیچ الگویی برای سبک زندگی بهتر از خانواده فاطمی و علوی نیست.

وی به روایتی از بحارالانوار اشاره کرد و افزود: پیغمبر اکرم (ص) روز اول زندگی این عروس و داماد وارد خانه آنها شد و از حضرت علی (ع) پرسید که فاطمه چگونه همسری برای توست و او جواب داد فاطمه (س) کمک بسیار خوبی برای من در مسیر اطاعات خداست و سپس پیامبر(ص) از حضرت زهرا (س) هم همین سوال را پرسید که بانو فاطمه زهرا (س) جواب داد علی (ع) برای من بهترین شوهر است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که زندگی فاطمی و علوی این است که دین در آن حرف اول را بزند، ادامه داد: متاسفانه برخی از مشکلاتی که در زندگی برخی متدینین ایجاد می شود به خاطر کمبود توجه به این موضوع است و در زندگی خانوادگی، اطاعت از خدا باید حرف اول را بزند.

آیت‌الله خاتمی با استناد به یکی دیگر از روایات دینی که فردی از امیرالمومنین علی (ع) راه نجات خانواده‌اش از آتش و عذاب را پرسیده بود، گفت: حضرت علی (ع) به این فرد توصیه کردند که امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته مشت و سیلی زدن و لگد تحریف امر به معروف است و در دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان نرم باشد و حتی والدین هم حق ندارند در این راه به درشتی با بچه ها سخن بگویند.

وی تاکید کرد: زن و شوهر و فرزندان در محیط خانواده باید با رعایت توصیه های دین، یکدیگر را به امر به معروف و نهی از منکر بخوانند.

امام جمعه موقت تهران از همسران خواست که به تاسی از حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین علی (ع) به یکدیگر ابراز محبت کنند و تصریح کرد: محبت باید در محیط خانه موج بزند زیرا محبت و ابراز محبت کنون خانواده را گرم می کند و محبت درونی هم کافی نیست بلکه باید ابراز شود.

کد خبر 291718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha