همشهری آنلاین: توافق هسته‌ای با ایران در صورتی که نهایی شود مهم ترین دستاورد دیپلماتیک آمریکا طی ۲۰ سال اخیر و پس از توافق صلح بوسنی و هرزگوین است.

zarif kerry mogherini

تسنيم نوشت: روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی توافق هسته‌ای با ایران را در صورتی که نهایی شود مهم ترین دستاورد دیپلماتیک آمریکا طی 20 سال اخیر پس از موافقت‌نامهٔ صلح دیتون در سال 1995 که به جنگ داخلی سه ساله در بوسنی و هرزگوین پایان داد خواند.

هر چند این توافق نشان دهنده واقعیت‌های سختی- همچون اشراف ایران بر چرخه سوخت هسته‌ای- است اما همچنان بهترین فرصت برای دور نگه داشتن ایران از بمب،‌محدودیت بر توانایی های هسته ای اش و تحریک ایجاد تغیر در جمهوری اسلامی است. اگراین معیار کارآیی داشته باشد، که باید داشته باشد، هیچ جایگزین ممکنی به این پیش نمی رود. کمال و ایده آل بخشی از خزانه و داشته های دیپلماسی نیست.

رئیس جمهوری آمریکا با سرسختی شجاعانه اش، پویایی راهبردی در خاورمیانه را تغییر داد. وی ضمن اطمینان دادن به متحدان، به خصو اسرائیل و عربستان، نشاند داد که آمریکا علی رغم انتقادات شدید منافع ملی خود را پیگیری خواهد کرد، و منطق این منافع انکارناپذیر است.

کد خبر 291411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha