یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای از تفاهم میان ایران و گروه ۱+۵ برای رسیدن به توافق هسته‌ای جامع استقبال کرد.

پاکستان از بیانیه سوئیس استقبال کرد

به گزارش ايرنا، خانم تسنیم اسلم در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد، آورده است: پاکستان همواره تاکید کرده است که موضوع هسته ای ایران باید از طریق صلح آمیز و با گفت و گو حل و فصل شود و علاقه مندیم که طرف های این مذاکرات هسته ای قبل از پایان ماه ژوئن بتوانند به توافق جامع و نهایی دست یابند و شاهد آثار مثبت این توافق در ثبات منطقه باشیم.

اگرچه بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان کمی دیرهنگام به نظر می رسد، اما پیش از این خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان نیز از تفاهم لوزان استقبال کرد و آن را ضامن امنیت و ثبات منطقه و یک گام بلند رو به جلو دانست.

تیم مذاکره کننده هسته ای دولت تدبیر و امید، سرانجام بعد از نزدیک به دو سال مذاکرات فشرده و سخت با شش قدرت جهانی، در سیزدهم فروردین سال 1394 توانست ضمن حفظ حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران، در خصوص راه حل های اساسی و چارچوب مشخص برای رسیدن به توافق نهایی، با گروه 1+5 به تفاهم اساسی برسد. قرار است توافق جامع میان طرفین پیش از پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی امضا شود.

کد خبر 291278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha