پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران که پس از دیدار با مسئولان عمان، شب گذشته وارد پاکستان شد ظهر امروز با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد .

zarif

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما، تاکید بر گسترش روابط دو کشور ، تقویت فعالیت کمیسیون‌های مشترک اقتصادی، ضرورت نگاه به تجارت استان‌های همجوار، افزایش تبادل اطلاعات امنیتی و افزایش ضریب ایمنی در مرزها از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

نواز شریف در این دیدار با اشاره به اینکه تقویت روابط با ایران عزم جدی ماست به ملت و دولت ایران و خانواده های مرزبانان ایرانی به خاطر حادثه اخیر تروریستی و به شهادت رسیدن مرزبانان کشورمان تسلیت گفت ‌و مراتب ناراحتی خود را از این حادثه ابراز کرد .
نخست وزیر پاکستان افزود: نگران گسترش تروریسم و افراط گرایی هستیم و باید با این پدیده شوم مقابله کنیم.

نواز شریف همچنین به وضعیت یمن اشاره کرد و گفت: ‌وضیعت در یمن بسیار نگران کننده است و باید تلاش کنیم تا راه حل مناسبی برای خاتمه دادن به بحران این کشور پیدا کنیم.

وی افزود: باید به طرفین کمک کنیم تا به گفتگو رو آورند و راه حل سیاسی برای حل و فصل این بحران اهمیت فراوانی دارد .
نخست وزیر پاکستان همچنین از روند مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای1+5 ابراز خشنودی کرد.

در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با مهم ارزیابی کردن روابط دو جانبه ایران و پاکستان در زمینه های مختلف گفت:‌ کمیسیون های مشترک همکاری های بین دو کشور ظرفیت خوبی برای تقویت روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری دوکشور فراهم خواهد کرد.

ظریف به حادثه تروریستی اخیر که منجر به شهادت مرزبانان کشورمان شد اشاره کرد و افزود :‌همکاری های امنیتی بین دو کشور با توجه به حوادث ترویستی مختلف در مرزها و داخل مرزها بسیار مهم است .
وی افزود:‌ این همکاری ها به همراه افزایش تبادل اطلاعات و افزایش رایزنی ها می تواند از عملیات جنایتکاران تررویست جلوگیری کند.

ظریف همچنین افزایش همکاری‌های اقتصادی در سطح ملی و بین استانی دو کشور را نیز از دیگر راههای توسعه همکاری‌ها دانست.

وی در خصوص یمن نیز گفت:‌ آتش بس، ارسال فوری کمک‌های انسان دوستانه، گفتگوی گروههای یمنی - یمنی، و تشکیل دولت فراگیر از موضوعاتی است که می‌تواند به حل و فصل بحران یمن کمک کند و این چهار موضوع مورد تاکید ماست.

ظريف ظهر امروز در دیدار با آقای محمد اسحاق دار، وزیر دارایی و رییس پاکستانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی بین دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای ، دکتر ظریف در این دیدار همکاریهای اقتصادی بویژه در زمینه انرژی ، برق و خط لوله گاز و افزایش حجم مبادلات تجاری و تسریع در اجرای طرح های مشترک را با رییس پاکستانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی فیمابین مورد تبادل نظر قرار داد.

کد خبر 291687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha