پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرنگار شبکه تلوزیونی سی ان ان آمریکا گفت تیم زبده و قوی ایران مذاکره کننده ایرانی بسیاری از خواسته‌هایش را در مذاکرات دیکته می‌کند.

تیم مذاکره ایران

به گزارش مهر، خبرنگار شبکه آمریکایی سی ان ان در پاسخ به سوال مجری این شبکه از وی که پرسید آیا ایران توانسته است از مذاکرات دستاورد قابل توجهی داشته باشد و آیا ایران توانسته است با مذاکره با بزرگترین قدرت‌های جهان عملا جایگاه خود را از نظر دیپلماتیک و مشروعیت در سطح بین‌المللی ارتقا دهد؟ گفت به نظر می‌رسد تیم ایرانی است که خواسته‌هایش را بر مذاکرات دیکته می‌کند.

خبرنگار سی ان ان در تشریح دست آوردهای ایران از این مذاکرات گفت ایران توانسته است تا کنون از کاهش جزئی تحریم‌ها نفع اقتصادی ببرد. همچنین وزیر خارجه ایران چند روز است که در مذاکرات لوزان حضور دارد و توانسته است به خوبی موضع ایران را در رسانه‌های بین‌المللی مدیریت کند و در عین حال محافل داخلی کشورش را نیز راضی نگه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد در واقع عملکرد وزیر خارجه ایران در این خصوص بهتر از عملکرد آمریکا بوده است زیرا معمولا وزیر خارجه آمریکا با رسانه‌ها صحبت نمی‌کند و اغلب جواب‌های سربسته می‌دهد اما وزیر خارجه ایران هر روز با رسانه‌های کشورش صحبت می‌کند و به سوال‌های رسانه‌های خارجی نیز جواب می‌دهد و مواضع کشورش را تشریح می‌کند.

خبرنگار سی ان ان همچنین گفت با وجود اینکه ایران خواستار لغو تحریم است و به همین علت طرف ضعیف‌تر مذاکرات محسوب می‌شود، اما مذاکره کنندگان زبده و قوی آن بطوری عمل می‌کنند که ما احساس می‌کنیم آنها هستند که بسیاری از مسائل را در لوزان دیکته می‌کنند.

کد خبر 290984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha