پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در بیت المقدس گفت توافق لوزان خبر بدی برای نتانیاهو است.

کریستل برونو درباره واکنش رژیم صهیونیستی به توافق هسته‌ای قدرت‌های بزرگ جهان با ایران در لوزان سوئیس گزارش داد این توافق خبر بدی برای بنیامین نتانیاهو است.

او بعدازظهر دیروز خواسته بود این توافق توان هسته‌ای ایران را به شدت کاهش دهد. نتانیاهو واقعاً به این توافق باور ندارد. نخست وزیر اسرائیل از ابتدا اعتقاد داشته است که این توافق، توافق بدی است. نخست به این علت که ایرانی ها از طریق این مذاکره بدنبال زمان بیشتری هستند تا بتوانند به بمب هسته ای برسند. دستیابی ایران به بمب هسته‌ای خطر اشاعه هسته‌ای در خاورمیانه را بدنبال دارد. امری که به شدت اسرائیل را نگران می‌کند.

از سوی دیگر، نتانیاهو در روزهای اخیر از رفتار قدرت های بزرگ انتقاد کرده است که به گفته او با کشوری شرور مذاکره می کنند. نتانیاهو می گوید نمی توان باور کرد این کشورها با ایرانی مذاکره می کنند که حامی تروریسم در خاورمیانه است. از سوی دیگر اظهارات یکی از ژنرال های ایرانی در این هفته نیز مطرح است که گفت بحث نابودی اسرائیل قابل مذاکره نیست. سخنانی که در اسرائیل ناشنیده نماند.

این خبرنگار افزود نتانیاهو به باراک اوباما اعتماد ندارد. از نظر اسرائیلی‌ها واشنگتن می‌خواست به هر قیمتی این هفته با تهران به توافق برسد. وزیر اطلاعات اسرائیل بعدازظهر دیروز اعلام کرد همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی همچنان روی میز است. اگرچه به سختی می توان تصور کرد با حصول توافقی که تاریخی توصیف شده است، اسرائیل به ایران حمله نظامی کند.

کد خبر 291009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha