همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه پیشرفت مذاکرات بستگی به اراده سیاسی دارد و اراده سیاسی طرف مقابل همیشه مشکل داشته است، گفت: قطعا نتیجه کار بیش از یک بیانیه نخواهد بود.

zarif

به گزارش ایسنا اعزامی به لوزان سوییس، محمد جواد ظریف که در ساعات پایانی عصر چهارشنبه برای پیاده‌روی با تعدادی از اعضای هیات به حیاط هتل آمده بود، در حلقه خبرنگاران گفت: درباره بیانیه تصمیمی گرفته نشده است و به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که قطعی صحبت کنیم. تلاش‌هایی برای نگارش صورت گرفته اما نمی‌توانیم فعلا به صورت قطعی از نتیجه کار صحبت کنیم. فقط می‌توان گفت که قطعا نتیجه کار بیش از یک بیانیه نخواهد بود.

همچنین وزیران امور خارجه ایران و آمریکا برای دومین بار در روز چهارشنبه با حضور معاونانشان دیدار کردند.

از سوی دیگر ماری هارف سخنگوی وزرات خارجه آمریکا در حساب توییتر خود اعلام کرد که جان کری حداقل تا صبح پنجشنبه برای ادامه مذاکرات در لوزان می‌ماند.

لوران فابیوس نیز که بامداد چهارشنبه مذاکرات هسته‌ای را ترک کرده بود، در آخرین ساعات اول آوریل به همتای آلمانی خود پیوست و هنگام ورود به لوزان به خبرنگاران گفت: تنها چند متر تا نقطه پایان باقی مانده است اما گام‌های آخر همیشه سخت هستند. کارها باقی مانده است و آماده‌ام با همکارانم روی مسائل باقیمانده کار کنم.

کد خبر 290947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha