چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه انگلیس گفت: مذاکره کنندگان ایران و گروه ۱+۵ به یک تفاهم گسترده مشترک در سوییس دست پیدا کرده‌اند.

فیلیپ هاموند

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه گاردین، فیلیپ هموند وزیر امور خارجه انگلیس که به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای به لوزان سوییس سفر کرده است در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران انگلیسی اظهار کرد: مذاکره کنندگان در رایزنی‌های هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توانسته‌اند در سوییس به یک چارچوب تفاهم گسترده دست یابند.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: اما هنوز مسائل جزئی و فنی حل نشده باقی مانده که باید برطرف شوند.

هموند همچنین ابراز امیدواری کرد پیشرفت‌های بیشتری به منظور دستیابی به یک چارچوب توافق به دست خواهد آمد.

وی در این باره گفت: فکر می‌کنم ما به یک تفاهم گسترده مشترک دست یافته‌ایم، اما هنوز مسائلی باقی مانده که باید روی آن‌ها کار کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: برخی از این مسائل جزئی و فنی هستند؛ بنابراین می‌توان گفت هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما ما در حال کار روی این مسائل هستیم و به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

هموند یادآور شد: ما طی روزهای اخیر به پیشرفت‌های مهمی دست یافته‌ایم، اما روند آن کند بوده است. ما تصمیم گرفتیم که به رایزنی‌های شب گذشته پایان دهیم، چون برخی از مذاکره کنندگان شب قبل نیز در حال مذاکره بوده‌اند.

وی تاکید کرد:‌ ما می‌خواستیم که مذاکره کنندگان برای حل چند مساله باقی مانده سرحال باشند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین گفت: ما امروز در حال کار روی این مسائل هستیم. من امیدوارم که به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس علاوه بر این تاکید کرد مذاکره کنندگان برای دستیابی به یک توافق بد عجله‌ای نخواهند داشت.

وی ادامه داد: ما پیش از این گفته‌ایم که یک توافق بد انجام نمی‌دهیم و اطمینان حاصل خواهیم کرد که اگر به یک توافق برسیم این توافق برای ما، برای ایران و برای جهان خوب خواهد بود و برقراری صلح در منطقه را تضمین خواهد کرد.

کد خبر 290923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha