همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی تاکید کرد که راه حل‌های مناسب فنی و سیاسی برای موضوعاتی که در گذشته غیر قابل حل بود، پیدا شده است.

ظریف

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در صفحه فیس بوکش تاکید کرد که راه حل‌های مناسب فنی و سیاسی برای موضوعاتی که در گذشته غیر قابل حل بود، پیدا شده است.

وی افزود: آمادگی ادامه مذاکره را داشتیم ولی طرف‌های مقابل به زمان بیشتری برای هماهنگی نیاز داشتند.

ظریف در این پیام نوشت که اولین پیام فیس بوکی‌اش در سال جدید است، نوشت: «تلاش می کنم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، دست کم هر هفته یک گزارش کوتاه خدمت شما تقدیم کنم.»

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مذاکرات این دور، سخت و فشرده اما مفید و راهگشا بود. به لطف خدا و با تلاش، نوآوری و همفکری مسئولین و کارشناسانِ وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیگر دستگاه ها، راه حل های مناسب فنی و سیاسی برای موضوعاتی که غیرقابل حل می نمود، پیدا شده است.»

آقای ظریف ادامه داد: «اعضای هیئت مذاکره کننده آمادگی داشتند که حتی در روزهای تعطیلی نوروز نیز مذاکرات را برای نهایی کردن جزئیات راه حل ها ادامه دهند. ولی طرف های مذاکره ما به زمان بیشتری برای هماهنگی داخلی بین اعضای 1+5 نیاز داشتند که در برخی موارد به دلیل تنوع منافع و گرایش های سیاسی و یا مسایل فردی و شخصیتی حتی از مذاکرات اصلی نیز حساس تر می شود.»

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: قرار است چهارشنبه برای ادامه و انشاءالله نهایی کردن جزئیات راه حل ها به ژنو بازگردیم.

کد خبر 290404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha