همشهری آنلاین: شبکه ۲ سیما با پخش ۱۵ فیلم سینمایی و تلویزیونی جشنواره‌ای از فیلم های ایران و جهان را در تعطیلات نوروز ۹۴ به خانه مخاطبان خود می‌برد. بازپخش این فیلم‌ها ساعت ۲۴ همان روز خواهد بود.

شبکه ۲

به گزارش مهر؛‌ در نوروز ۹۴ فیلم های «زیر یک سقف»، «بچه نشو»، «نبوغ شگفت انگیز»، «۵۰ قدم آخر»، «ستاره شرق»، «فرمول درمان»، «جزیره دایناسور»، «خسته نباشید»، «نود دقیقه زندگی»، «جهیزیه پر ماجرا»، «قلب فرا می‌خواند»، «تام سایر»، «لبخند ماهی‌ها»، «علفزار» و «شور نوجوانی» از ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین ۹۴ از ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه دو می‌روند.

  • زیر یک سقف

فیلم تلویزیونی«زیر یک سقف» به تهیه‎کنندگی انوش جعفریان برای پخش در ایام نوروز از شبکه دو آماده شده، این تله که ۲۹ اسفند روی آنتن می رود، نگاه متفاوتی را به روابط انسانی دارد و سعی می کند اهمیت گذشت و تفاهم را در خانواده های ایرانی به تصویر بکشد.

  • بچه نشو

فیلم تلویزیونی «بچه نشو» به کارگردانی احمد درویشعلی پور و محصول سیما فیلم نیز ۱ فروردین ۹۴ از شبکه دو روی آنتن می رود. فیلمنامه این اثر به قلم محمد درویشعلی پور درباره یک خانواده متوسط است که دارای یک فرزند زیاده خواه هستند اما یک روز صبح...

در این فیلم به سبک زندگی ایرانی و همچنین نقد تک فرزندی به دنبال توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تعدد فرزندان پرداخته می شود.

  • نبوغ شگفت انگیز

فیلم سینمایی «نبوغ شگفت انگیز» هم که به طور مشترک توسط کشورهای فرانسه، استرالیا و کانادا در ژانر کودک تولید شده، درباره نوجوانی به نام توماس است که علاقه بسیار به مباحث علمی دارد و تمام وقتش را به اکتشافات علمی می گذراند. او تصمیم به ساخت ماشینی با حرکت دائم و بی وقفه می گیرد. این فیلم ۲ اسفند از شبکه دو پخش می شود.

  • ۵۰ قدم آخر

«۵۰ قدم آخر» فیلم سینمایی به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی سعید سعدی است که ۳ فروردین پخش می شود.

این اثر سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات لشکر زرهی نجف اشرف در عملیات والفجر ۴ را نمایش می‌دهد، شخصی که برای شناسایی به یک منطقه مین‌گذاری شده در خاک عراق می‌رود و...

  • ستاره شرق

فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» به تهیه کنندگی علی لدنی ۴ فروردین از روی آنتن شبکه دو می رود، این تله داستان زندگی فضل ابن شاذان از یاران امام رضا (ع) است و به كارگردانی علی غفاری تولید شده است.

  • فرمول درمان

فیلم سینمایی «فرمول درمان» سال ۲۰۱۴ تولید شده و درباره زن جوانی است که در کودکی پدرش را به دلیل سرطان روده از دست داده و  تمام تلاش خود را به کار می بندد تا به آزمایشگاه دولتی یک داروسازی راه یابد. این فیلم ۵ فروردین از ساعت ۱۸ روی آنتن می رود.

  • جزیره دایناسور

فیلم سینمایی «جزیره دایناسور» نیز ۶ فروردین برای نوجوانان روی آنتن می رود، این فیلم به زندگی لوکاس پسر نوجوانی پرداخته که روزی از میان لوازم اضافی پدرش که مدت هاست به آن توجهی ندارد یک تکه کریستال پیدا کرده و به زمان دیگری سفر می کند.

  • خسته نباشید!

فیلم «خسته نباشید!» به کارگردانی افشین هاشمی و محسن قرایی هم نوروز ۹۴ از شبکه دو روی آنتن می‌رود.

سیدرضا میرکریمی فیلم سینمایی «خسته نباشید!» را تولید کرده و این فیلم که تندیس بهترین فیلم اول و بهترین کارگردان اول را از جشن خانه سینما دریافت کرده، ۷ فروردین پخش می شود، این اثر روایت زندگی زوجی است که به ایران می‌آیند اما اختلافاتی دارند.

  • نود دقیقه زندگی

فیلم «نود دقیقه زندگی» نیز محصول سال ۲۰۱۴ است که ۸ فروردین از شبکه دو روی آنتن می رود، این اثر درباره مردی عصبی و بداخلاق است که در پی مشکلی به دکتر خود مراجعه می­ کند و آنجا در میابد که ۹۰ دقیقه بیشتر به پایان عمرش باقی نیست.

  • جهیزیه پرماجرا

فیلم تلویزیونی «جهیزیه پرماجرا» به تهیه کنندگی مشترک مسعود عسگری و محمد شیخعلی ۹ فروردین از شبکه دو روی آنتن می رود، این فیلم  مضمون اجتماعی دارد و  تلاش می کند به خوبی همدلی و صداقت نوجوانان را به تصویر بکشد. 

این فیلم که در گروه فیلم های تلویزیونی شبکه دو تولید شده درباره چند نوجوان است که برای تهیه جهیزیه خواهر یکی از بچه ها که دچار مشکل مالی است، دست به کار می شوند و می خواهند با تصورات نوجوانانه خود به آنها کمک کنند.

  • قلب فرا می‌خواند

فیلم سینمایی «قلب فرا می خواند» هم ۱۰ فروردین پخش خواهد شد، این اثر درباره دختر جوانی است که دفترچه خاطراتی را در کتابخانه قدیمی خانه شان پیدا می کند، او با شوق بسیار به مطالعه این کتاب می پردازد و خاطرات زنی را می خواند که در دوران جوانی به روستایی دور افتاده رفته در آنجا به معلمی می پردازد.

  • تام سایر و هاکلبری فین

«تام سایر و هاکلبری فین» که سال ۲۰۱۴ تولید شده نیز از دیگر آثاری است که ۱۱ فروردین از شبکه دو پخش خواهد شد.

این فیلم ماجرای دو نوجوان است که شبی را به طور اتفاقی در قبرستان سپری می کنند،  آنها شاهد صحنه ای می شوند که طی آن عده ای پیرمردی را به قتل رسانده و فردای آن روز با صحنه سازی، قاتل را فرد دیگری جلوه می دهند.

  • لبخند ماهی‌ها

از دیگر آثار تولید شده برای نوروز شبکه دو می توان به «لبخند ماهی ها» اشاره کرد، این فیلم تلویزیونی به کارگردانی سعید بصیری و تهیه‌کنندگی محسن دانشور ۱۲ فروردین پخش می شود و زندگی جوانی را به تصویر می‌کشد که به دلیل متارکه پدر و مادرش تنها شده و زندگی‌اش دستخوش تغییرات شدید اجتماعی می‌شود.

  • علفزار

محمد علی طالبی، کارگردان فیلم «گل پامچال» نیز  ۱۳ فروردین فیلم تلویزیونی «علفزار» را روی آنتن شبکه دو می برد، طالبی با ساخت این فیلم تلویزیونی برنده فیل طلای بهترین فیلم از فستیوال کودکان هند شده، این اثر در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است.

این فیلم درباره زمان کوچ ایل بختیاری است و در آن پدر نوجوانی به نام علی به علت دعوا با دایی خود و کمر دردی که دارد، نمی‌تواند گله‌شان را به ییلاق برساند. در نتیجه علی تصمیم می‌گیرد که به جای پدر با گله همراه شود. او به اتفاق کبعلی پیر ایل و چوپان جوانی به نام صادق گله‌هایشان را به سمت ییلاق حرکت می‌دهد. از سوی دیگر، خانواده علی که با وانت عازم ییلاق شده‌اند در مسیر جاده با مشکلاتی روبه رو می‌شوند.

  • شور نوجوانی

فیلم «شور نوجوانی» محصول ۲۰۱۳ کاناداست، این فیلم که ۱۴ فروردین روی آنتن می رود، درونمایه ای طنز دارد و درباره تیم هاکی نوجوانان دو گروه فقیر و غنی است. این دو گروه قرار است در مسابقه ای حساس روبروی یکدیگر قرار گیرند. تیم بازیکنان ثروتمند، فرزندانِ روسای شرکتی هستند که فرزندِ کارمندانِ ضعیفِ آن، تیم مقابل را تشکیل داده اند.

بازپخش این فیلم ها ساعت ۲۴ همان روز خواهد بود.

کد خبر 290120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha