دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به آگاهی و هوشیاری ملت ایران در مقابله با توطئه‌های دشمنان، این آگاهی را موجب اقتدار کشور عنوان کرد.

علی فضلی

به گزارش ایسنا، سردار علی فضلی در یادواره شهدای شهرستان اسلام آبادغرب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر لزوم بیان رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

وی با براز خرسندی از حضور در استان کرمانشاه، اظهار کرد: مردمان این دیار در طول دوران دفاع مقدس جانفشانی و ایثارگری بسیاری از خود به نمایش گذاشتند و دین بزرگی بر گردن انقلاب دارند.

سردار فضلی با بیان اینکه مردم اسلام آبادغرب دو آزمایش بزرگ را در سال‌های پس از انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته‌اند، افزود: بنده افتخار حضور در مناطق غربی کشور پیش از آغاز رسمی جنگ را داشته‌ام و تا حد زیادی با جغرافیا و منش و روش مردمان این منطقه آشنایی دارم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به تلاش‌های دشمنان برای از بین بردن انقلاب اسلامی در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: قبل از آغاز رسمی جنگ، رژیم بعث عراق برای بسترسازی جنگ ۶۳۶ بار حریم جغرافیایی منطقه را شکسته و همچنین با انجام بمب‌گذاری و درگیری در پاسگاه‌های مرزی زمینه را برای حمله به کشور فراهم کرده بود.

وی ادامه داد:آن زمان که دشمن بعثی جنگ را به مردم ما تحمیل کرد، مردم استان کرمانشاه و از جمله اسلام آبادغرب دو رسالت سنگین را انجام دادند. هم فرزندان دلبندشان را برای دفاع از انقلاب و اسلام در خطوط مقدم دفاع فرستادند و هم خودشان برای دفاع از شهرها و روستاها ماندند و نگذاشتند ذره ای از خاک وطن به دست مزدوران بیفتد.

سردار فضلی با بیان اینکه مناطق غرب و جنوب غرب کشور شاهد حوادث بسیاری بوده است، خاطرنشان کرد: اراده دشمن بر این بود که نه تنها خوزستان و ایلام و کرمانشاه را تصرف کند، بلکه رسیدن به تهران را نیز در خیال خام خود پرورانده بود، اما آنها قدرت ایمان و اراده ملت ایران را نادیده گرفتند و همین موجب شکست آنها شد.

وی با اشاره به سخن امام راحل (ره) که قرآن، عترت و مردم را سه پایه اصلی کشور معرفی کرده بودند، افزود: مردم ایران با تبعیت از بنیانگذار کبیر انقلاب و با گذشتن از همه چیز خود به میدان رفته و دشمن را در رسیدن به اهداف شومشمان ناکام گذاشتند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، اظهار کرد: من خود مجاهدت و غیرتمندی مردمان کرمانشاه را در دفاع از خاک میهن و همچنین پشتیبانی از رزمندگان در جبهه را دیده و از نزدیک لمس کرده‌ام.

سردار فضلی در ادامه با بیان اینکه عملیات غرور آفرین مسلم بن عقیل در سال ۶۱ یکی از عملیات های مهم غرب کشور بوده و شاید کمتر به آن پرداخته شده است، اظهار کرد: شهیدان ریزوندی و شهبازی از دلاورمردان شهرستان اسلام آبادغرب در این عملیات نقش آفرینی کردند.با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ دشمن اراده کره که از مسیر خسروی، قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو و اسلام آبادغرب و بعد تسخیر کرمانشاه به زعم خودش تا تهران کار را به دست منافقین کوردل یکسره کند، اما این‌ها خیال خامی بود که هیچگاه تحقق پیدا نکرد. دشمنان از این مسئله آگاه نبودند که تمام مردان و زنان کرمانشاهی تا پای جای جان در مقابل دشمنان ایستاده و پاسدار خون شهدای خود هستند.

سردا فضلی در پایان آگاهی و هوشیاری و ولایتمداری ملت یاران را عامل اقتدار کشور عنوان کرد و گفت: خون پاک شهدا پشتوانه محکم کشور در مقابل توطئه ها و برنامه های دشمنان است.

 

کد خبر 290113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha