همشهری آنلاین: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره برادران شهید حمید و مهدی باکری با حضور قشرهای مختلف مردم از جمله رزمندگان دوران دفاع مقدس لشکر۳۱ عاشوار شامگاه پنجشنبه در تالار وزارت کشور برگزار شد.

مهدی باکریمهدی باکری

به گزارش ایرنا؛ محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان خاطراتی از رشادتها و فداکاریهای شهیدان حمید و مهدی باکری، گفت: این دو برادر همواره در همه صحنه های نبرد حاضر بودند و تا پای جان از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه می خواهم اسرار عملیات بدر را برای نخستین بار بازگو کنم، افزود: پس از آزادسازی خرمشهر حدودا سه سال عملیات ها با موفقیت چندانی روبه رو نمی شد و تصور می کردیم که جنگ به بن بست رسیده است، از این رو برای بازکردن این بن بست تصمیم به اجرای عملیات بدر گرفتیم.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: قرار بود در این عملیات نیروهای تحت امر مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا از رودخانه دجله عبور کرده و پل ارتباطی ارتش عراق در شمال و جنوب را از بین ببرند.

رضایی عنوان کرد: باکری به همراه نیروهای خود از دجله عبور کرد اما نیروهای پشتیبان نتوانستند خود را به وی برسانند از این رو در محاصره ارتش عراق گیر افتاد.

وی با بیان اینکه پیکر شهید باکری را در قایقی گذاشتند تا از طریق رودخانه وارد خاک ایران شود، گفت: اما نیروهای بعثی قایق را منهدم کردند و پیکر این شهید هیچگاه به ایران بازنگشت.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه همه فرماندهان از شهادت باکری غمگین بودند امام راحل(ره) پیامی صادر کردند و فرمودند که ما برای خدا می جنگیم از این رو در هر حالت پیروزیم، پیامبر هم در بسیاری از جنگ ها یاران و عزیزان خود را از دست می داد؛ خود را آماده کنید که پیروزی از آن شماست.

رضایی افزود: پس از صدور این پیام، عملیات فاو انجام شد که بار دیگر برای ما پیروزی به ارمغان آورد و بن بست جنگ باز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون انتظار شهدا از ما این است که راه آنها را ادامه دهیم و ارزش های انقلاب را حفظ کنیم.

کد خبر 289078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha