همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، از آماده باش ۴ هزار و ۲۷۰ دستگاه آمبولانس به همراه ۱۵ بالگرد برای خدمات رسانی به مردم در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی صبح دوشنبه در مراسم آغاز رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که به میزبانی پلیس راهور برگزار شده بود، گفت: همکاران من در حوزه بهداشت و درمان و در اورژانس کشور به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه های متولی در امر خدمات رسانی به مردم با افزایش توان در صحنه حضور دارند، افزود: نوروز امسال اورژانس کشور با ۲ هزار و ۱۱۹ آمبولانس پیش‌بیمارستانی و همچنین ۵۷۰ اورژانس بیمارستانی در تمام مسیرها و جاده های مواصلاتی آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و عموم مردم است.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۷۰ دستگاه آمبولانس در کنار ۵۷ اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس دریایی و همچنین ۱۵ بالگرد ویژه به عنوان آمبولانس هوایی مسافران نوروزی را در هوا، زمین و دریا پشتیبانی می‌کنند، ادامه داد: علاوه بر افزایش تجهیزات پزشکی و ایمنی امسال نظارت بر اغذیه فروشی ها و رستوران ها از ماه ها قبل از آغاز تعطیلات شروع شده تا جایی که در مسیرهای مواصلاتی و رستوران های بین راهی کارشناسان و بازرسان بهداشت به صورت مستمر و شبانه روزی حضور دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مردم نقش اول و طبیعی را در سفرها و ایمنی سفر برعهده دارند، تصریح کرد: لازمه یک سفر ایمن و کم خطر به همراه داشتن تمام تجهیزات لازم اعم از تغذیه مناسب، وسایل گرمایشی و سرمایشی است.

هاشمی در پایان با توصیه به شهروندان برای استفاده از غذای سالم در طول سفر توصیه کرد: برای کاهش میزان مسمومیت‌های در حین سفر به شهروندان توصیه می کنم از مکان های نامطمئن به هیچ عنوان برای تغذیه استفاده نکنند.

کد خبر 290090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha