همشهری آنلاین: رسول نجفیان بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون به شهروندان پیشنهاد داد در ایام نوروز کتاب «از اسطوره تا تاریخ» دکتر مهرداد بهار را مطالعه کنند.

رسول نجفیان

به گزارش مهر؛ رسول نجفیان بازیگر، کارگردان، پژوهشگر و خواننده درباره فعالیت هایی که مردم می توانند در نوروز امسال انجام دهند تا تعطیلات بهتری را پشت سر بگذارند گفت: معتقدم که باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا ارزش های کهن، آیین ها و متون قدیمی و تاثیرگذار ایرانی را حفظ کرده و در راستای اعتلای آنها و معرفی شان به نسل جوان کوشش کنیم.

وی افزود: پیشنهاد من به شهروندان عزیز این است که در روزهای تعطیلات نوروزی که فرصت و زمان کافی برای مطالعه وجود دارد کتاب «از اسطوره تا تاریخ» دکتر مهرداد بهار را مطالعه کنند. این کتاب ارزشمند درباره اسطوره‌ها و تاریخ باستان ایران و مصاحبه های و سخنرانی هایی در این زمینه است.

نجفیان در پایان متذکر شد: در نظر دارم پژوهشی را که سال ها درباره اش تحقیق کرده ام و درباره آیین های نوروزی مثل سفره هفت سین، خانه تکانی و آیین های مختلف نوروز است به شکل آیتم های نمایشی درآورده و در شبکه نمایش خانگی عرضه کنم. امیدوارم فرصت تولید این برنامه به وجود بیاید تا مردم ما بتوانند گذشته خود را بیشتر درک کرده و با آیین ها و رسومی که این روزها دارد به دست فراموشی سپرده می شود، آشنا شوند.

در کتاب «از اسطوره تا تاریخ» جستارها، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، نقدها و نوشته‌هایی از مهرداد بهار گردآمده كه برخی از آن‌ها پیش از این در نشریات علمی و فرهنگی كشور منتشر شده‌است. این مطالب در سه بخش و یک پیوست تدوین شده‌اند که بخش نخست با عنوان «جستارها» مشتمل بر هفت مقاله درباره اساطیر و تاریخ ایران باستان است. بخش دوم شامل «سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها»یی است درباره اسطوره و تاریخ و بخش سوم مجموعه‌ای از «نقدها و نظرها»ی وی درباره پاره‌ای از اسطوره‌های ایرانی‌است.

رسول نجفیان قصد دارد اواخر اردیبهشت ماه نمایش «زال و سیمرغ» را که پیش از این در جشنواره تئاتر عروسکی به صحنه برده بود، در فرهنگسرای بهاران اجرا کند.

کد خبر 290056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha