همشهری آنلاین: علیرضا زرین‌دست فیلمبردار سینمای ایران در هفتمین دهه زندگی خود وضعیت سینما در سال جاری را مثبت ارزیابی کرد و گفت که سینمای ایران در سالی که گذشت با همه سختی‌های به سلامت به سر منزل مقصود رسید.

علیرضا زرین دست

به گزارش مهر؛ علیرضا زرین دست فیلمبردار سینمای ایران که امروز ۲۴ اسفندماه وارد دهه هفتم زندگی خود شد، در ارزیابی سینمای ایران در سال ۱۳۹۴ گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای سینمای ایران در سال جاری هدایت درست و منطقی مشکلات موجود در سینما بود، مشکلات و مسائلی که معمولا از ناحیه غیر سینمایی بر پیکره نحیف این هنر و صنعت وارد شده است اما خوشبختانه مسئولان در سازمان سینمایی و سایر بخش های مدیریتی سینمای ایران به درستی توانستند از پس حل و فصل مشکلات جاری برآیند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در عرصه سینما بحث کمبود سالن های سینما است که همواره وجود داشته و صاحبان فیلم از مدت زمان اندک اکران آثار خود شکایت دارند. این در حالی است که با ساخت سالن های سینما در نقاط مختلف ایران این مشکل حل خواهد شد. در واقع کمبود سالن های سینما از جمله مسائلی است که حیات سینما را به خطر انداخته و در کنار حل مسائل صنفی و غیر صنفی در امور سینما باید کمبود سالن های سینما را نیز در نظر داشت.

فیلمبردار فیلم سینمایی «پری» ورود بخش خصوصی به بحث سالن سازی را مهم ارزیابی کرد و گفت: تجربه ثابت کرده در صورت اعتماد بخش خصوصی به دولت در بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سرمایه لازم برای ساخت و ساز و فعالیت های بنیادی پیدا می شود. از همین رو سازمان سینمایی می تواند با جلب اعتماد بخش خصوصی مشکل کمبود سالن را برطرف کند.

زرین دست در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که بیمه بیکاری در سال آینده در اولویت های سازمان سینمایی قرار گیرد، متذکر شد: مجموع تلاش های انجام شده در سازمان سینمایی در جهت بهبود اوضاع کلی سینمای ایران است که این تلاش ها جای تقدیر و تشکر دارد اما نباید فراموش کرد که سینماگران در وضعیت خوبی به سر نمی برند و اوضاع معیشت برخی از آنها بد است.

وی ادامه داد: از همین رو امید داریم که مسئولان سازمان سینمایی در سال پیش رو توجه به مشکلات معیشتی و به خصوص بیمه بیکاری را در دستور کار خود قرار دهند.

علیرضا زرین دست که ورود به دهه هفتم زندگی خود را تجربه می کند در پایان در پاسخ به این سؤال که در سالروز تولد خود چه آرزویی دارد، گفت: سالهای بسیاری را در عرصه سینما فعالیت کردم و زندگی های متعددی را در این مسیر دیده و به نوعی تجربه کرده ام و اکنون در مرحله ای از زمان ایستاده ام که آرزوی شخصی برای خود ندارم بلکه آرامش سینمای ایران را در سایه امید و با حضور نیروهای جوان سینما از خدا می‌خواهم.

کد خبر 290024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha