جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: علیرضا زرین دست دیدن فیلم خوب در ایام نوروز را به مردم پیشنهاد کرد و گفت که امیدوار است در سال ۹۴ سینمای دفاع مقدس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا زرین دست

به گزارش مهر؛ علیرضا زرین دست فیلمبردار سینمای ایران که در سال ۹۳ با فیلم «مزار شریف» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت با آرزوی سالی خوبی برای همه ایرانیان گفت: تعطیلات نوروز اندک است و در فرصت کوتاه نمی توان روی کتاب خواندن تمرکز داشت از همین رو پیشنهاد می کنم به جای خواندن کتاب که معمولا نصفه کاره هم باقی می ماند، فیلم خوب ببینند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که با وجود مشکلات امروز و گرفتاری هایی که گریبانگیر مردم است فرصتی برای کتاب خواندن باقی نمی ماند و متاسفانه فرهنگ کتابخوانی از خانواده ها رخت بربسته است و سیاستگذاران فرهنگی برای حل این معضل باید تدبیر دیگری بیانجامد.

فیلمبردار فیلم سینمایی «ملکه» در پاسخ به اینکه تعطیلات نوروز را چگونه به سر می برد؟ گفت: ایام نوروز را به شمال کشور خواهم رفت. ضمنا به مردم پیشنهاد می کنم مجموع فیلم ها در اکران نوروزی را تماشا کنند چون معتقدم در میان این آثار حداقل دو فیلم خوب و دیدنی وجود دارد که به نوعی مشکلات نسل جوان و مواجه شدن آنها با فضاهای مجازی مثل فیسبوک، وایبر و واتس آپ را مطرح می کند.

زرین دست درباره انتظارش از سازمان سینمایی در سال ۹۴ گفت: من به شخصه انتظاری از هیچ سازمان و نهادی ندارم اما فکر می‌کنم که سازمان سینمایی بهتر می داند که چه کمبودهایی در عرصه سینما وجود دارد و می داند چه باید بکند.

وی متذکر شد: تا دریا متلاطم و طوفانی نباشد ناخدای شجاع هم پیدا نمی شود. من نمی دانم در دریای طوفانی و متلاطم سینمای ایران چه کس یا کسانی می توانند ناخدای کشتی باشند اما می دانم که خردجمعی در سایه همدلی و اتحاد در عرصه سینما بهترین راه مقاومت در این دریای طوفانی است.

زرین دست در پایان گفت: در نهایت امیدوارم در سال جدید به سینمای دفاع مقدس به منظور زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای هشت سال دفاع اهمیت بیشتری داده شود تا ایثار جوانان سرزمین مان برای نسل بی خبر از جنگ باقی بماند.

کد خبر 290233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha