همشهری آنلاین: پزشکان تاکید می‌کنند برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ مصرف مقدار قابل توجهی سبزی همراه با ماهی موثر است.

خوردنی‌های مفید برای پیشگیری از سرطان روده

به گزارش ايسنا، سرطان روده بزرگ دومین سرطان کشنده به حساب می‌آید که می‌توان با داشتن رژیم غذایی سرشار از سبزیجات همراه با ماهی خود را در برابر این بیماری مصون کرد.

پزشکان در بررسی جدیدی که انجام دادند اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت و رژیم غذایی 77 هزار آمریکایی را مورد مطالعه قرار داده و دریافتند افرادی که از رژیم غذایی گیاهی استفاده کرده اند 22 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند. همچنین زمانیکه این رژیم غذایی همراه با مصرف ماهی باشد احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ 43 درصد کاهش می‌یابد.

«میشل اورلیچ» از دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا گفت: افرادی که سبزیجات مصرف می‌کنند نه تنها گوشت کمتری می‌خورند بلکه از خوردن نوشیدنی‌های حاوی کالری، غلات تصفیه شده و مواد قندی نیز پرهیز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دکتر «آلفرد نئوگوت» از مرکز درمانی دانشگاه کلمبیا نیز گفت: در رابطه با مکانیزم‌های تغذیه‌ای متخصصان نمی‌توانند به طور قطع صحبت کنند و این مشکل در رابطه با مطالعات تغذیه‌ای سرطان هم وجود دارد و دقیقا نمی‌دانیم جزئیات این مکانیزم‌ها به چه صورت است. هر چند آنچه تاکنون مشخص شده تاثیر مثبت مصرف میزان بالایی از میوه و سبزی و خطرات مرتبط با مصرف بالای گوشت قرمز برای سلامتی است.

کد خبر 289623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha