گروه اقتصادی: جزئیات لایحه 2 فوریتی دولت برای تامین مالی 4 طرح بزرگ در کشور از محل منابع صرفه‌جویی بنزین که بیش از 4 میلیارد دلار برآورد می‌شود اعلام شد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت در گزارشی به نقل از غلامحسین الهام سخنگوی دولت با انتشار این خبر افزود: لایحه نحوه مصرف منابع حاصل از صرفه جویی بنزین؛ به صورت دو فوریتی تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

به گفته وی، با اجرای سهمیه بندی بنزین از طریق استفاده از کارت هوشمند سوخت ،‌مصرف کل کشور روزانه حدود 20 میلیون لیتر کاهش یافته است که با توجه به قیمت وارداتی بنزین، سالانه بیش از 4 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل می‌شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: براساس ماده واحده لایحه نحوه مصرف منابع حاصل از صرفه جویی بنزین  معادل ارزش تا 50 هزار میلیارد ریال جهت مصارفی چون افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها، ‌افزایش شبکه راه آهن ،‌تکمیل بیمه بیکاری و ارائه خدمات الکترونیکی اختصاص خواهد یافت.

وی در بیان جزئیات این موارد تصریح کرد : براساس این لایحه سالانه تا مبلغ 15 هزار میلیارد ریال جهت توسعه ظرفیت و بهینه سازی پالایشگاه‌های موجود و احداث پالایشگاه‌های جدید با اولویت افزایش تولید بنزین و نفت گاز و توسعه صنایع بالا دستی نفت گاز توسط وزارت نفت و توسعه گاز سوز نمودن خودروها هزینه شده و همچنین از این منابع  برای توسعه راه آهن سریع و پیشرفته، کمک به بیمه بیکاری و حمایت از زنان سرپرست خانوار و برای تعمیم بیمه درمان افراد فاقد بیمه و توسعه تامین اجتماعی  و توسعه فناوری و ارایه خدمات دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی و طرح‌های دولت الکترونیک هزینه خواهد شد.

کد خبر 28950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز