همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه عراق عمق راهبردی ایران محسوب می‌شود، گفت: با فتوای مرجعیت شیعه و سنی عراق، داعش به غرب این کشور عقب رانده شده و به زودی از این کشور بیرون ریخته می‌شود.

 احمدرضا پوردستان

به گزارش مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در حاشیه برگزاری همایش علمی «الگوی فرماندهی مطلوب از دیدگاه فرماندهی کل قوا» در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص درخواست برخی کشورهای منطقه از نیروهای ائتلاف برای فرستادن نیروهای زمینی به کشور عراق، اظهار داشت: امروز ارتش عراق، یک ارتش قوی است که هم نیروی زمینی و هم نیروی هوایی آن توان بالایی دارند و با فتوای مرجعیت شیعه و سنی عراق و به راه افتادن نیروهای مردمی نیز، داعشی که تا حوالی مرزهای غربی ما و تا نزدیکی سومار آمده بودند، امروز به استان الانبار در مرزهای غربی عراق عقب نشسته‌اند و دیری نخواهد پایید که از این کشور بیرون ریخته می‌شوند.

وی افزود: عراق عمق استراتژیک ما محسوب می‌شود و امنیت آن، امنیت ماست؛ به همین دلیل وظیفه خودمان می‌دانیم که اگر لازم باشد آموزش‌های مستشاری و نظامی را به ارتش عراق ارائه دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در ادامه با اشاره به برگزاری همایش علمی «الگوی فرماندهی مطلوب از دیدگاه فرماندهی کل قوا»، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تجربه‌های برگرفته از دوران دفاع مقدس در مدارس نظامی ما تدریس می‌شود و بخشی از الگوها نیز که هم اینک تدریس می‌شود، برگرفته از کتاب‌های نظامی غربی است و جنبه ترکیبی دارد.

امیر پوردستان ادامه داد: هدف ما این است تا گوهرهایی را که در فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا قرار دارد، به یک رشته دربیاوریم و به مدارس نظامی ارائه دهیم تا نیروهایی در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود.

کد خبر 289330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha