همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه تانک‌های بهینه‌سازی شده این نیرو با سامانه‌های زرهی روز دنیا برابری می‌کنند، گفت: ایران قدرتمندترین یگان زرهی را در منطقه غرب آسیا دارد.

 احمدرضا پوردستان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان با اشاره به توانمندی یگان زرهی این نیرو در مقابله با تهدیدهای احتمالی اظهار داشت: خودروهای زرهی که امروز در نیروی زمینی از آن استفاده می‌کنیم، از تانک‌های بهینه‌ شده‌ای هستند که به لحاظ قدرت و کارآیی با مدل‌های روز دنیا برابری می‌کند.

وی «چالاکی، حجم بالای آتش و جابجایی سریع» را از ویژگی‌های بارز خودروهای زرهی نیروی زمینی ارتش عنوان و تصریح کرد: خودروهای زرهی این نیرو قابلیت درگیر شدن با اهداف ثابت و متحرک را دارند و می‌توانند در عرصه منازعات زمینی و جنگ ناهمگون، خواسته‌های مورد نظر را تأمین کنند.

سرتیپ پوردستان در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشک‌های ضد زره تسلیحات مورد نیاز را از وزارت دفاع دریافت کرده‌ایم، افزود: نیروی زمینی در این حوزه از موشک‌های هدایت‌شونده استفاده می‌کند که برای نمونه می‌توان گفت تمام موشک‌های ضدزره ما و خصوصاً موشک «دهلاویه» قابلیت‌های لازم جهت انهدام اهداف زمینی تا شعاع مورد نظر را دارند.

فرمانده نیروی زمینی عنوان کرد: در مجموع، امروز حوزه زرهی و ضد زرهی نیروهای مسلح کشور با توجه به تجارب کسب شده در دوران دفاع مقدس، قدرتمندترین یگان زرهی را در منطقه غرب آسیا دارد.

کد خبر 285664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha