همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری باید به عنوان «بنیاد ملی علم ایران» نقش‌آفرینی کند و بر اساس نیازهای کشور، سفارش‌دهنده پروژه‌های تحقیقاتی باشد.

به گزارش فارس، دكتر سورنا ستاری رئیس هئیت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: همان طور که تا کنون اعطای کرسی پژوهشی، گرنت، پسا دکترا و تسهیلات برای اساتید و محققان جوان از طریق صندوق حمایت از پژوهشگران انجام شده است، می‌توان بخش‌های دیگری را نیز به صندوق سپرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: شبکه‌ای از محققان با رزومه و سوابق علمی و اجرایی آنان، در صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران ایجاد شود تا پروژه‌های تحقیقاتی مطابق با نیازهای کشور توسط آنان صورت گیرد.

ستاری همچنین بر ضرورت همکاری‌های بیشتر ستادهای راهبری توسعه فناوری معاونت علمی و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تاکید کرد و افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به عنوان بنیاد ملی علم ایران، باید سفارش‌دهنده پروژه‌های تحقیقاتی که بر اساس نیازهای کشور اولویت‌بندی شده‌اند، به محققان یا تیم‌های تحقیقاتی و پژوهشی باشد.

رئیس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تاکید کرد: باید نوع نگاه‌مان نسبت به پژوهش را تغییر دهیم و بدانیم که اگر فعالیت‌های پژوهشی درست هدایت شود، دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌توانند تولیدکننده ثروت باشند.

وی همچنین به تقویت ارتباطات بین‌المللی صندوق حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و افزود: ارتباطات بین‌المللی بویژه با ایرانیان خارج از کشور باید تقویت شود و با جذب متخصصان، می‌توان از ظرفیت علمی آنان در راستای رفع نیازهای کشور و اولویت‌های پژوهشی استفاده کرد.

کد خبر 289222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha