رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ضمن اینکه از رئیس‌جمهور خواست کام معلولان را در شب عید شیرین کند، گفت: سبد کالا و بودجه معلولان ۱۰۰درصد تخصیص داده شود.

معلولان

علي‌همت محمودنژاد در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه در ۱۰سال گذشته تا‌كنون هيچ‌گاه وضعيت معلولان از نظر تأمين هزينه‌هاي درماني، اياب و ذهاب، وسايل توانبخشي، كمك‌هاي موردي و...، تا اين حد اسفبار نبوده، افزود: متأسفانه مسئولان از پاسخ به نيازهاي معلولان به بهانه نبود بودجه سر باز مي‌زنند. هرساله دولت در 2نوبت سبد پروتئين به ازاي هر خانوار ۲۰۰هزار تومان اعطا مي‌كرد درحالي‌كه امسال عيدي دولت به معلولان ۵۳ هزار تومان پرداخت كرده است. محمودنژاد با اشاره به اينكه مسئولان كاستي‌هاي موجود را ناشي از عدم‌تخصيص تمامي بودجه در پايان سال مي‌دانند، اظهار داشت: اين درحالي است كه براساس قانون نهادهاي حمايتي مانند بهزيستي و كميته امداد بايد در هر صورت تخصيص ۱۰۰درصدي بودجه داشته باشند. وي ضمن تشكر از توجه ويژه رئيس‌جمهور به معلولان گفت: به جاي سركشي به مراكز نگهداري معلولان در شب عيد، با تخصيص بودجه معلولان و اعطاي عيدي، به تمام خانواده آنها سركشي كنند. محمودنژاد با اشاره به اينكه تنها ۳۰۰هزار نفر از جمعيت ۳ميليوني معلولان مستمري ماهانه دريافت مي‌كنند، تأكيد كرد: همچنين تأمين سبد امنيت غذايي معلولان‌ ۱۰۰درصدي نيست و در حال حاضر حدود يك ميليون نفر از معلولان پشت نوبت بهزيستي براي دريافت مستمري هستند.

همزمان رئيس سازمان بهزيستي در گفت‌وگو با همشهري با بيان اينكه بيش از 92درصد بودجه اين سازمان تخصيص پيدا كرده است، گفت: بايد شرايط اقتصادي كشور را درك كرد و در اين زمينه وضعيت ما از بسياري از سازمان‌ها بهتر است. البته تلاش مي‌كنيم در روزهاي باقيمانده بقيه اعتبارات سال را نيز جذب كنيم. همايون هاشمي درباره تخصيص سبد كالا و مستمري به معلولان گفت: تمام واجدان شرايط اين سبدها را دريافت كرده‌اند. البته ممكن است به‌صورت موردي كساني موفق به دريافت اين سبد نشده باشند كه از آنها دعوت مي‌كنيم به يكي از شعب بهزيستي مراجعه كنند. پرداخت مستمري به معلولان نيز براساس قانون تنها به معلولان با شاخص‌هاي خيلي شديد و شديد تعلق مي‌گيرد و معلولان متوسط و خفيف تنها به‌صورت موردي كمك دريافت مي‌كنند. با اين حال بهزيستي هم‌اكنون يك ميليون‌و100هزار معلول تحت پوشش دارد.

کد خبر 289156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha