همشهری آنلاین: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از آغاز به کار دانشنامه سیره اهل بیت از سال ۹۱ خبر داد و گفت در نظر داریم سالانه ۴ هزار صفحه از این طرح بزرگ را منتشر کنیم.

احمد واعظی

 به گزارش ایبنا حجت الاسلام احمد واعظی ظهر پنجشنبه 14 اسفند در مراسم رونمایی از کتاب موسوعه الشهید الثانی که با حضور آیت الله آملی لاریجانی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این‌که پروژه‌های علمی باید در کوتاه‌ترین زمان به ثمر برسد، گفت: ایراد وارد شده از سوی آیت الله استادی درباره کندی انتشار آثار اسلامی درست است اما بیشتر محققان و پژوهشگران مرکز احیای آثار اسلامی دفتر تبلیغات چندین پروژه تحقیقاتی را همزمان پذیرفته‌اند و در کنار آن کارهای موسوعه نویسی را هم انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر این‌که طی ۱۵ سال گذشته بیش از ۱۵۰ جلد کتاب در ۵۱ عنوان موسوعه نویسی شده است، گفت: یکی از کارهایی که در کنار موسوعه نویسی آغاز کرده‌ایم بررسی موضوعی شبهات و نیازهای معارف دینی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که کارهای موضوعی هم در کنار فعالیت‌های موسوعه‌ای مورد توجه بوده است گفت: در این بین می‌توان به مجموعه پنج جلدی «رویت هلال» اشاره کرد.

وی از انتشار موسوعه شیخ بهایی در ۲۰ جلد خبر داد و گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات زیاد مالی یکی از پروژه‌های مهم مرکز احیای آثار اسلامی آغاز نگارش و انتشار دانشنامه جامع سیر اهل بیت (ع) است که از سال ۹۱ آغاز شده و در نظر داریم با ظرفیت نگارش سالانه چهار هزار صفحه این پروژه بزرگ را در هر تعداد مجلداتی که لازم است انتشار دهیم.

واعظی با بیان این‌که پروژه تدوین دایرة المعارف قرآن کریم هم در مرکز قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جریان دارد عنوان کرد: تولید سالانه دو هزار صفحه از جمله ویژگی‌های این پروژه به شمار می‌رود البته درصدد هستیم در همه این پروژه‌ها دنبال افزایش کیفیت و حجم کار باشیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خاتمه خواستار تدوین طرحی 10 ساله به منظور برنامه‌ریزی برای کار احیای کتاب‌های معارف دینی شد و افزود: در جریان این کار حتما باید از مشورت‌های بزرگان و استادان حوزوی استفاده شود.

کد خبر 289114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha