همشهری آنلاین: واحد اطلاعات اکونومیست اعلام کرد شهر سنگاپور عنوان گرانترین شهر جهان را برای سالی دیگر به به نام خود به ثبت رسانده‌است.

سنگاپور

براساس گزارش BBC، پنج شهر گران‌قيمت جهان نسبت به سال گذشته هيچ تغييري نكرده‌اند و مانند سال گذشته سنگاپور، پاريس، اسلو، زوريخ و سيدني به عنوان پنج شهر گرانقيمت جهان انتخاب شدند.

اين واحد 133 شهر جهان را با مبنا قرار دادن هزينه‌هاي زندگي در نيويورك از نظر هزينه‌هاي مورد نياز براي دريافت 160 نوع خدمات و محصول از قبيل غذا، پوشاك و انرژي بررسي كرده و اعلام كرد تامين خواربار معمولي در سنگاپور  11 درصد از نيويورك گرانتر است. اين شهر به همراه سئول گرانترين نقاط جهان براي خريد پوشاك هستند و قيمت خريد پوشاك در اين دو شهر 50 درصد از نيويورك بالاتر است. همچنين هزينه حمل‌و‌نقل عمومي سنگاپور سه برابر بيشتر از نيويورك است. نیویورک که مخارج زندگی در آن به عنوان معیار سنجش تعيين شده‌است خود در فهرست گرانترين شهرهاي جهان رتبه ۲۲ را به دست آورده‌است.

نکته جالب در تحقیق جديد این است که وضعیت مخارج زندگی در شهرهای مورد بررسي، به ويژه پنج شهر برتر، در مقایسه با سال پیش، تغییر قابل توجهي نداشته است. واحد اطلاعات اکونومیست در کنار ۱۰ شهر گران جهان، نام ۱۰ شهر ارزان را هم منتشر كرد. بر اساس اين گزارش، ارزان‌ترین شهر جهان کراچی است و  پس از آن شهرهاي بنگلور در هند، کاراکاس در ونزوئلا، بمبئی و سپس چنای در هند ديگر شهرهاي ارزان جهان به شمار مي‌روند.

کد خبر 288970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha