سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیرترین انسان دنیا در سن 114 سالگی درگذشت.

به گزارش آسوشیتد پرس، یک مقام ژاپنی اعلام کرد یون میناگاوا که اویل امسال به عنوان مسن‌ترین فرد دنیا قلمداد شده بود، در بیمارستانی در جنوب غربی ژاپن دار فانی را وداع گفت. میناگاوا چهار پسر و یک دختر خود را از راه فروش گل و سبزیجات بزرگ کرد.

توشیرو تاچیبانا یکی از مقامات آسایشگاهی که میناگاوا در آن به سر می‌برد، گفت: اشتهای و انرژی وی اخیرا کاهش یافته بود و او به تدریج درگذشت و مرگ وی ناگهانی نبود.

میناگاوا در روز 4 ژانویه 1893 پا به عرصه وجود گذاشت و در ماه ژانویه سال 2007 پس از درگذشت "اما فاوست تیلمان" توسط کتاب رکورد‌های گینس پیرترین فرد جهان لقب گرفت.اما فاوست تیلمان نیز به هنگام مرگ 114 ساله بود.

تمام فرزندان میناگاوا به جز دخترش در طول حیات وی دار فانی را وداع کردند، از او 7 نوه ، 12 نتیجه و 2 نبیره برجای مانده است.

کشور ژاپن بالاترین میزان میانگین عمر را در میان کشور‌های جهان دارا است و گفته می‌شود مهمترین عامل آن رژیم غذایی است که مردم ژاپن از آن پیروی می‌کنند. در واقع خوردن ماهی و برنج یکی از اصلی ترین عوامل طول عمر ژاپنی‌ها قلمداد شده است.

براساس آمار سال 2006 امید به زندگی در میان زنان ژاپنی با ثبت رکورد جدیدی به 85.81 سال رسید، در حالی که امید به زندگی در میان مردان این کشور 79 سال است. دولت ژاپن در ماه سپتامبر 2006 اعلام کرد: تعداد ژاپنی‌های بالای صد سال طی 10 سال اخیر چهار برابر شده است و به 28 هزار نفر رسیده است.گفته می‌شود این رقم به زودی از 28 هزار نفر نیز گذر خواهد کرد.

بعد از مرگ یون میناگاوا ، خانم ادنا پارکر (Edna Parker) با 114 سال سن پیرترین انسان جهان است که 20 آوریل 1893 بدنیا آمده است.

کد خبر 28884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز