همشهری آنلاین: 2500 نفر از سالمندان کوبایی به باشگاه صدساله‌ها پیوسته‌اند.

به نوشته ال موندو، نتایج یک تحقیق انجام شده بر طول عمر در جزیره کوبا حکایت از آن دارد که نزدیک به 2.500 نفر از سالمندان کوبایی 100 و یا بالای 100 سال سن دارند. اغلب این افراد سالمند نیز زن هستند.

یکی از مسئولان وزارت بهداشت عمومی کوبا در مصاحبه‌ای با روزنامه گرانمای کوبا ، عوامل ژنتیکی، جنسی، قابلیت تطبیق و عادات سالم زندگی را افزایش طول عمر موثر دانست.

نتایج تحقیقات انجام شده توسط  وزارت بهداشت کوبا نشانگر آن است که اغلب 100 ساله‌های کوبایی  کارگران زحمت کشی بوده‌اند که تا سنین بالا نیز فعالیت کاری خود را ادامه داده‌اند.

فرناندس سکو از مسئولان وزارت بهداشت کوبا می‌گوید:در تحقیقات وزارت بهداشت از 270 صد ساله نیز پرسش‌هایی به عمل آمده است.

سکو می‌افزاید: 55 درصد از این افراد در جریان این مصاحبه گفتند که پدرانشان به سن هشتاد سالگی و یا حتی بالاتر از آن رسیده بودند. این مسئله فرضیه رابطه مستقیم طول عمر بالای والدین با طول بالای عمر فرزندان را تا حدود زیادی تقویت می‌کند.

1.7 میلیون نفر از جمعیت 11.2 میلیون نفری کوبا مسن هستند، بر همین اساس می‌توان به این نتیجه رسید که 15.8 درصد از جمعیت این کشور در سالخوردگی قرار دارند.

امید به زندگی در کوبا در میان کشور‌های آمریکای لاتین با 76.8 سال بالاترین است و کوبا پس از اوروگوئه از نظر تعداد نسل سالمند دومین کشور آمریکای لاتین است. مقامات کوبایی در نظر دارند با ارتقای وضعیت بهداشتی و مراقبتی سالمندان این کشور آن‌ها را وارد باشگاه 120 ساله‌ها کنند.

کد خبر 33385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز