همشهری آنلاین: همه واحدهای جمعیت هلال احمر در سراسر کشور از چهارشنبه ۶ اسفند برای تامین امنیت جاده‌ای و داخل شهرها به حالت آماده باش کامل درآمدند.

هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در جلسه هم اندیشی و شورای اداری این جمعیت در مشهد افزود: آماده باش نیروهای هلال احمر تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت و با هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داوطلبان و امدادگران هلال احمر از امسال در همه اورژانس ها و پایگاه های جاده ای سراسر کشور حضور خواهند داشت.

ضیایی با بیان اینکه 13 بالگرد عملیاتی و امدادی هم اکنون در اختیار این جمعیت قرار دارد، گفت: با هماهنگی بعمل آمده با دولت قرار است که بزودی برای هر استان یک بالگرد عملیاتی و امدادی خریداری شود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی را برای خرید این بالگردها در سال 93 در نظر گرفته است، افزود: هم اکنون مقدمات خرید هفت بالگرد مجهز به امکانات و تجهیزات امدادی ، عملیاتی و پزشکی فراهم شده است.

ضیایی گفت: با توافق به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است کل امداد هوایی کشور بزودی به جمعیت هلال احمر واگذار شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ما حداقل به 50 بالگرد عملیاتی مجهز امدادی دیگر نیاز داریم، ابراز امیدواری کرد: با تامین این تعداد بالگرد همه خدمات شهری برای حمل بیمار و نیز خدمات امداد و نجات برای مصدومان تصادفات جاده ای با سرعت هرچه ممکن انجام شود.

ضیایی با اشاره به اینکه برای خرید این تعداد بالگرد در سال 93 به بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: تا کنون حدود 180 میلیارد تومان از این اعتبار اختصاص یافته است که امیدواریم تا پایان امسال همه این اعتبارات جذب شود .

وی در بخش دیری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان خراسان رضوی و نیز سفر سالانه بسیاری از داوطلبان و امدادگران از سراسر کشور به مشهد، گفت : بزودی بزرگترین اردوگاه فرهنگی و آموزشی این جمعیت در مشهد راه اندازی می‌شود.

کد خبر 288297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha