چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندار تهران گفت: در صورتی که برنامه‌ریزی‌های لازم صورت نگیرد، سال آینده با کمبود منابع آبی مواجه خواهیم شد و احتمالاً آب جیره‌بندی می‌شود.

ایران دارای تنش آبی است

به گزارش فارس، عیسی فرهادی در چهارمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تهران در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در منطقه مرتضی گرد حدود 7 هزار انشعاب غیرمجار وجود دارد که از فروردین تا اردیبهشت سال آینده از انشعابات این منطقه به صورت مجاز استفاده می‌شود.

وی به گزارش آبفا در این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: امسال 25 درصد کاهش بارندگی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و باید برای سال 94 تدبیری اتخاذ شود و حتماً در این سال با جیره‌بندی آب در بعضی از نقاط مواجه خواهیم شد.

فرماندار تهران گفت: حدود 850 میلیون متر مکعب فاضلاب وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بتوانیم در بخش کشاورزی و صنعت از این فرصت استفاده کنیم.

وی یادآور شد: برای سال 94 و معضل کمبود آب آن باید تدبیری صورت بگیرد و در دستور کار تمامی سازمان‌های مربوطه، تأمین آب شرب و مورد نیاز باشد.

وی به جلسه اخیر بهداشت و درمان شهرستان تهران اشاره کرد و گفت: 11 هزار میلیارد تومان در سال و در کشور برای سیگار دود می‌شود لذا با برنامه‌ریزی درست می‌توان بخشی از این منابع را در راستای سلامت هزینه کرد.

در ادامه وی به فرسوده بودن بیمارستان‌های تهران اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه مراکز درمانی تهران عادلانه در سطح شهر تقسیم نشده و نیاز به یک بازنگری برای سلامت شهروندان تهرانی هستیم.

فرماندار تهران افزود: در بحث مخابرات نیز تا کنون موفق عمل کرده‌ایم و از دنیا عقب نیستیم.

فرهادی بیان داشت: برای سال آینده تمامی دستگاه‌های شهرستان تهران باید برنامه‌های خود را به فرمانداری ارایه دهند و اعتبارات لازم نیز برای پرداخت مطالبات پرسنل در نظر گرفته شود.

وی به تنظیم بازار شب عید شهرستان تهران اشاره کرد و گفت: 35 هزار تن مرغ منجمد در شهرستان ذخیره شده است که با توجه به افزایش قیمت مرغ باید هرچه سریعتر توزیع شود.

معاون استاندار تهران افزود: در شهرستان تهران 5 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برپا می‌شود تا شهروندان بتوانند مایحتاج خود را با حداقل قیمت خریداری کنند.

فرهادی با تأکید بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در ایام نوروز در بحث مایحتاج اساسی خانواده‌ها از جمله میوه و مرکبات نخواهیم داشت، گفت: فیلم‌های بازرسی و نظارت در ایام عید فعال هستند و متخلفین براساس قانون برخورد خواهد شد.

کد خبر 288244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha