همشهری آنلاین: صبح امروز همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با حضور حجت الاسلام انصاری رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از پرستاران اداره بهداشت ودرمان قرارگاه تقدیر به عمل آمد.

انصاری

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی در این مراسم حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه حضرت زینب (س) اسوه صبر و مقاومت است گفت: حضرت زینب (س) در طول دوران زندگی با برکت خویش با از دست دادن مادر بزرگوار خود تقریبا بار زندگی امام علی(ع )را به دوش می کشیدو در طول حیات با برکتشان هم مظلومیت پدر بزرگوار خویش و هم مظلومیت برادرانش امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین (ع ) را دیدند.

حجت الاسلام انصاری در ادامه افزود: مظلومیت پدر ایشان از آن جهت سخت بود زیرا زمانی که خبر شهادت ایشان در محراب به گوش مردم رسید گروهی می گفتند: مگر علی(ع) هم نماز می خواند؟ یعنی آنقدر فضا مسموم شده بود که عده ای امیرالمومنین(ع) را فردی بی نماز خطاب می کردند و حضرت زینب(س) اینها را تحمل می کردند.

وی در ادامه با اشاره به علاقه وافر امام حسین (ع )و حضرت زینب (س)به یکدیگر گفت آنقدر این علاقه شدید بود که حضرت زینب (س)بودن در کنار براد را شرط هنگام عقد خود عنوان کرده بودو ایشان پس از شهادت امام حسین (ع)همه را بخاطر خدا تحمل کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از همه بالاتر نقش والای حضرت زینب(س) در قضیه عاشوراست، هم قبل از رسیدن به کربلا هم در کربلا تا شروع واقعه عاشورا و هم بعد از واقعه عاشورا که آن بانوی بزرگوار توانستند به خوبی و صبورانه مصائب را تحمل و شرایط را مدیریت نمایند.

حجت الاسلام انصاری درپایان تصریح کرد: پرستاران جامعه باید به خود ببالند و به خود افتخار کنند که روز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز گرامیداشت تلاش آن‌ها نام گرفته است.

در پایان از پرستاران قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.گفتنی است همزمان مراسم مشابهی با حضور امیر سرتیپ دوم شهرام در ستاد قرارگاه پدافند هوای برگزار شد. 

کد خبر 288178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha