همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا ء (ص ) گفت: پدافند هوایی در سه هزار و ۶۰۰ نقطه از کشور از انسجام و یکپارچگی کامل در دفاع از آسمان ایران اسلامی برخوردار است.

 فرزاد اسماعیلی

به گزارش ایرنا، «امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی» روز دوشنبه ودرحاشیه همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر 8 درستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: الحمدلله امروز شاهد هستیم که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در بحث های جهاد و خودکفایی در نقطه خیلی خوبی قرار داریم و متوقف نیستیم. ضمن اینکه رو به جلو در حال حرکت هستیم .

امیر اسماعیلی تصریح کرد: رو به جلو بودن ما به خاطر اقتدار نیروهای مسلح و نگاه به تهدیدات آینده است؛ آنچه در تهدیدات آینده در نقاط دور دست و نزدیک رخ می دهد پدافند هوایی را وامی دارد که بداند در چه نقطه ای است و می خواهد به چه نقطه ای برسد . ضمن اینکه فاصله بین این نقاط از نظر ما طولانی نیست و دست یافتنی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه « ارزیابی شما از توصیه های روزگذشته مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در دیدار با فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی به مناسبت روز 19 بهمن (روز نیروی هوایی) چیست؟» گفت: فرمایشات رهبری همیشه نافذ و فصل الخطاب است.

اسماعیلی ادامه داد: معظم اله در این دیدار به بحث طلیعه پیروزی و روز 19 بهمن اشاراتی داشتند که پرسنل نیروی هوایی یکپارچه به مدرسه علوی آمدند و با امام راحل (ره) بیعت کردند که همین موضوع باعث شد که نقش زیربنای انقلاب اسلامی از همانجا بنا نهاده شود.

وی ادامه داد: سه روز بعد از این روز بزرگ و به یاد ماندنی ، یوم الله 22 بهمن شکل گرفت که نشات گرفته از 19 بهمن است و در آن روز انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی دست یافت.

وی اضافه کرد: بخش بعدی صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد و خودکفایی بود که ایشان پیشنهاد و اشاره داشتند؛ باید جهاد و خودکفایی در تمام عرصه های کشور اعم از نیروهای مسلح و سازمان های دیگر بروز یابد و این موضوع در صورتی رخ می دهد که ما برای اقتدار و امنیت خود ارزش قائل شویم.

امیر اسماعیلی افزود: معظم له در این دیدار فرموند؛ وقتی که کشوری و ملتی برای اقتدار و امنیت خود ارزش قائل باشد این امنیت و اقتدار موجب شکوفایی می شود.

وی گفت: آنچه که بعد 36 سال در کشور به وقوع پیوسته است این است که سر تعظیم در مقابل استکبار فرود نیاورده ایم و آنچه خواسته ایم به آن رسیده ایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: پرسنل این قرارگاه پدافند هوایی به عنوان یگانی تجهیزات محور باید تجهیزات نوپایی داشته باشند تا بتوانند در برابر تهدیدات پیچیده و متنوع دنیا بایستند و شما نمونه هایی در خیلی از موارد ازجمله نشاندن هواپیماهای با سرنشین و انهدام هواپیماهای بدون سرنشین و اخطار به هواپیماهای متجاوز به آسمان ایران اسلامی را مشاهده کرده اید.

وی افزود: موارد یاد شده نشات گرفته از این است که ما در هشت سال دفاع مقدس ، آموختیم که پاسدار خون شهدا باشیم و به سمت فناوری های جدید قدم برداریم و حافظ اقتداری باشیم که شهدا، جانبازان و نسل های پیشین برای ما به ارمغان آوردند.

وی گفت: نکته حائز اهمیتی که مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به آن اشاره کردند اعتماد مردم به مسوولین و اعتماد مسوولین به مردم بود و اینکه همواره ما به پشتوانه مردمی تکیه می کنیم.

کد خبر 286779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha